El Cecopi acorda la desescalada a nivell 1 de la situació d'emergència a la Comunitat

La passada nit ha sigut "raonablement estable" i es podria fins i tot rebaixar a nivell 0 al llarg del dia "si tot va bé", segons Mazón

Reunió del Cecopi
112 GVA
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: miércoles, 30 abril 2025 10:41

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) ha acordat la desescalada a nivell 1 de la situació d'emergència a la Comunitat Valenciana provocada per l'apagada elèctrica del dilluns, segons ha informat l''112 Comunitat Valenciana'.

Este matí s'ha produït una reunió en el Cecopi que ha conclòs amb esta desescalada. La Comunitat es trobava des del dilluns a la nit en nivell 3 d'emergència com a conseqüència de l'apagada elèctrica. El Centre de Coordinació d'Emergències (CCE) continua amb el seguiment de la recuperació de l'apagada registrada este dilluns en tota Espanya.

Sobre este tema, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en declaracions als mitjans a la seua arribada al congrés del PP europeu que se celebra este dimarts i dimecres a València, ha concretat que en la reunió del Cecopi celebrada a les 08.00 hores el conseller d'Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha plantejat la rebaixa al nivell 1 donades "les circumstàncies que s'estaven donant" en estos moments en la regió.

Així, després que el Govern d'Espanya concedira a la Comunitat Valenciana a última hora d'este dimarts la rebaixa a nivell 2 d'emergència, Mazón ha indicat que el conseller Valderrama, en el marc d'una "decisió coordinada" en el Cecopi, "com totes les que es prenen" en este fòrum, ha proposat la baixada a nivell 1.

BAIXAR FINS I TOT A NIVELL 0 AL LLARG DEL DIA

En qualsevol cas, el cap del Consell ha demanat romandre "atents a l'evolució del dia de hui" i, de fet, ha avançat que es podria fins i tot "baixar a nivell 0 al llarg del dia". Sobre esta qüestió, ha apuntat, estan "pendents" tant el conseller com el Centre de Coordinació d'Emergències (CCE).

"Si tot va bé, seria un objectiu, però no depèn de la voluntat, sinó que les circumstàncies es vagen assentant i es vagen estabilitzant", ha precisat. "Però això simplement és especulació", ha agregat.

LA PASSADA NIT HA SIGUT "RAONABLEMENT ESTABLE"

Dit això, ha valorat que la passada nit ha sigut "raonablement estable" i que este dimarts al migdia "havíem recuperat tota la línia del metro". "És veritat que amb algun retard puntual, però ja totes funcionant", ha destacat. Al marge d'això, ha indicat que la "supervisió" que va realitzar la Generalitat va ser, "sobretot", dels centres de salut i hospitals, "que era el que més ens preocupava".

També, especialment, sobre les comunicacions, però ha valorat que, quant a incidències en hospitals i centres de salut de tipus sanitari, "sortosament no hi ha cap destacable". "Però les comunicacions estaven pràcticament restablides. Va haver-hi alguna recaiguda al matí, que vam veure sobretot en l'hospital de Sagunt, on vaig estar també", ha especificat.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press