Cicles sobre Azcona i Scorsese i "experiències en sala" centren l'oferta del 2026 dels Cinemes Lys de València

Cinemes Lys de València arranca la seua programació del 2026.
ORONETA AUDIOVISUALS.
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 12 enero 2026 15:55

   VALÈNCIA, 12 Ene. (EUROPA PRESS) -

   Els Cinemes Lys desplegaran el 2026 una "ambiciosa i diversa" programació que combina activitats consolidades, cicles temàtics d'autor dedicats a noms tan rellevants com Rafael Azcona i Martin Scorsese, clàssics restaurats i trobades amb figures del cinema contemporani.

    La sala valenciana seguix apostant així per "experiències en sala, cinema en versió original subtitulada i propostes que generen comunitat entre els cinèfils habituals i nous espectadors", afirmen els seus responsables en un comunicat.

   Enguany, Cinema Club Lys ha superat les expectatives en registrar un increment del 25% en el nombre de matriculats respecte a la temporada anterior, consolidant-se com un espai de referència per al diàleg cinematogràfic i la formació de públics. Així mateix, el cicle 'Cita a Cegues' celebra la seua quarta temporada, reafirmant el seu lloc com un de les trobades més esperades per l'audiència.

   L'espai cultural arranca la seua oferta del 2026 este mateix dilluns amb una passada especial de 'Rondallas', amb la presència de Judith Fernández i Fernando Fraga, protagonistes de la pel·lícula, que compartiran les seues experiències i dialogaran amb el públic després de la projecció.

   Demà, es reprèn el cicle 'Cita a Cegues', que enguany complix quatre temporades, torna amb una selecció de pel·lícules sorpresa, presentades per Silvino Puig, director de programació de Cinemes Lys. Cada setmana es revela el títol únicament durant la presentació, amb l'objectiu de sorprendre a l'audiència i fomentar la curiositat cinematogràfica.

   I el dijous 15 de gener, a les 20.00h, torna el Projecte Viridiana, que Cinemes Lys impulsa junt amb més de 30 sales de tota Espanya. La pròxima passada serà 'El pastís del president', seguit d'un col·loqui online amb Hasan Hadi, amb la pel·lícula a més en candidatura a l'Óscar a millor pel·lícula internacional.

'DINS DEL LABERINT'

   Ja el dimecres 21 de gener, s'obri el cicle de clàssics amb un especial pel 40º aniversari de l'estrena en sala de 'Dins del laberint', coincidint amb l'aniversari del naixement i mort de l'artista David Bowie, protagonista icònic de la pel·lícula.

   I amb motiu dels 100 anys del naixement de Rafael Azcona, es projectaran alguns dels seus títols més emblemàtics, com 'El botxí', 'La vaquilla' o 'Ai, Carmela!' Un altre autor que tindrà un cicle serà Martin Scorsese, amb la projecció d'alguns dels èxits del realitzador: 'El color dels diners', 'L'edat de la innocència' i 'Bou salvatge'. Totes les projeccions seran en versió original subtitulada a l'espanyol i s'ampliaran noves dates i títols al llarg de la temporada.

   Finalment, el dijous 29 de gener, Terroríficament Lys, l'espai per a amants del cinema de terror, preestrena 'Send Help', dirigida per Sam Raimi. En col·laboració amb el talent local, les sessions solen anar precedides per un curt de terror valencià, com a forma de visibilitzar noves veus del gènere a la Comunitat Valenciana.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià