Cinema mut contemporani, Méliès i les pel·lícules més guardonades protagonitzen la Filmoteca d'Estiu

Presentación de la programación de la Filmoteca d'Estiu
EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: martes, 16 julio 2013 18:11

VALÈNCIA 16 Jul. (EUROPA PRESS) -

El cinema mut contemporani, amb èxits com 'Blancanieves' o 'The artist', un homenatge a Georges Méliès i els films recents més guardonats protagonitzaran la XIV edició de la Filmoteca d'Estiu, que es celebrarà als jardins del Palau de la Música de València de l'1 al 31 d'agost.

La programació ha estat presentada este dimarts en roda de premsa pel director general de CulturArts, Manuel Tomás, al costat del director general de Gas Natural Cegas --que patrocina l'activitat--, Roberto Cámara, el vicerector de Cultura, Igualtat i Planificació de la Universitat de Valencià, Antonio Ariño; i el cap de Programació de la Filmoteca IVAC, José Antonio Hurtado.

Les projeccions en versió original de la Filmoteca d'Estiu se celebren de dilluns a diumenge a les 22.30 hores, a excepció de dimecres. En esta edició, este cinema d'estiu té els cicles 'Cinema de Hui', 'Ecos del Cinema Mut' i 'Clàssics Restaurats', a més d'un sessió especial d'homenatge al cineasta francés i pioner del seté art George Méliès.

A més de les projeccions als jardins del Palau, també haurà passes en el Claustre de la Universitat --que es recupera com a seu després de les obres realitzades l'any passat--, inclosos en el cicle 'Nits de cinema al claustre de La Nau'.

Manuel Tomás ha qualificat la proposta de "projecte de referència" per a València amb "gran atractiu cultural" i amb una oferta "potent i variada per a tots els públics".

Per la seua banda, el cap de Programació de la Filmoteca IVAC, ha expressat que esta edició és "especialment estimada", ja que és un cicle molt cinèfil. "La idea sorgix gràcies a l'èxit de 'The Artist' i 'Blancanieves', declara José Antonio Hurtado, qui ha anunciat que el dia 4 d'agost abans de la projecció de 'La invención de Hugo', el circ 'Gran Fele' farà un xicotet espectacle en directe.

ES MANTÉ EL PRESSUPOST

Sobre la dotació pressupostària de la trobada, Tomás ha declarat que tindrà el mateix pressupost que en 2012, prop de 80.000 euros, han precisat fonts de La Filmoteca. També ha expressat la seua confiança a igualar la xifra d'espectadors de l'any anterior, que es va situar en 19.837 persones.

Les entrades per a assistir a les projeccions té un preu de 3,50 euros i també existix la possibilitat d'adquirir un abonament de deu sessions per 25 euros. Les activitats de La Nau de la UV són gratuïtes

Com cada any, el cicle 'Cinema de hui' programa algunes de les pel·lícules guardonades en els premis Goya com 'Blancanieves', que també està present en el cicle 'Ecos del Cinema Mut'; i 'Juan de los Muertos'. També figura 'Amor', que ha estat elegida Millor Pel·lícula en els Premis del Cinema Europeu, va obtenir l'Oscar a la Millor Pel·lícula de Parla No Anglesa en els Oscars i va guanyar la Palma d'Or en el Festival de Canes; 'Argo' i 'Searching for Sugarman' (2012).

'Ecos del Cinema Mut' se centra en pel·lícules que s'aproximen des de molt diverses perspectives a la forma, l'estètica o la història del període mut. El cicle va començar el passat 13 de juliol dins de les 'Nits de Cinema al Claustre de La Nau' i es completa amb les projeccions a La Filmoteca d'Estiu, on podran veure quatre llargmetratges: 'L'il·lusionista', 'The Artist', 'Tabú' i 'Blancanieves'.

El cinema clàssic també té el seu espai en les nits d'estiu, amb títols com ''El bazar de las sorpresas' (1940) d'Ernst Lubitsch; o 'Pierrot El Loco' (1965) de Jean Luc Godard.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià