Compromís veu "compatible" la Processó Cívica i l'acampada i demana a Bernabé garantir la seguretat

La portaveu de Compromís, Papi Robles
COMPROMÍS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 7 octubre 2026 15:24

   VALÈNCIA, 7 Oct. (EUROPA PRESS) -

   Compromís per València s'ha reunit aquest dimecres amb el subdelegat del Govern, José Rodríguez Jurado, per a abordar la seguretat del 9 d'Octubre i al que ha traslladat que veu "compatible" la Processó Cívica amb l'acampada pel dret a la vivenda assentat en la plaça de l'Ajuntament, encara que ha demanat a la delegada Pilar Bernabé que garantisca la seguretat.

   La formació valencianista ha posat sobre la taula dos "preocupacions": la "amenaça dels grups neonazis i d'extrema dreta que cada any es concentren en la Processó Cívica" i la protecció de les persones acampades, segons ha informat Compromís en un comunicat.

    La coalició valencianista ha reclamat a Bernabé que l'acampada i la Processó Cívica "puguen celebrar-se amb garanties" i defensa el "diàleg per a fer-les compatibles". "Hem demanat que es posen tots els mitjans disponibles perquè les persones que estan ací estiguen segures", ha assegurat la portaveu de Compromís, Papi Robles.

    Per a la regidora valencianista, l'acampada té un significat que "va més enllà de la protesta" ja que considera que este 9 d'Octubre "hi ha una nova conquesta, sense espases ni exèrcit, però amb resistència pacífica i reivindicacions: la reconquesta de València als fons especulatius i als fons voltor".

   "Lamentablement el 9 d'Octubre és excusa de grups neonazis per a acudir a la Processó amb intenció d'insultar i agredir", ha criticat Robles, qui ha afegit que la comitiva de la formació valencianista és "la més gran de totes les que participen" i és "l'objectiu dels feixistes". "Venen a insultar-nos i a agredir-nos, i molt especialment a la nostra comitiva", ha lamentat la regidora valencianista.

   Compromís veu una "contradicció" en el discurs de l'alcaldessa de València, María José Catalá, que insistix "a parlar de garantir la normalitat de la jornada". "Sembla que li resulta normal tenir hordes de neonazis amb el cap rapat escopint i amenaçant als participants de la Processó, però li sembla intolerable que centenars de persones es manifesten respectuosament en una plaça per un habitatge digne", ha retret Papi Robles.

   Per a la coalició, "la qual cosa s'espera d'una institució municipal és que s'acoste a parlar amb els manifestants si té la més mínima intenció d'arribar a un acord". En esta línia, Compromís per València ha recordat que en el Corpus els organitzadors de la festa grossa van dialogar amb les persones acampades en la Plaça de la Verge en el marc de la vaga docent i van trobar una solució "respectuosa".

    No obstant això, Robles manté que Catalá "no mostra cap interès" a parlar amb els acampats. "Ja sabem que no confia en el diàleg amb el veïnat, però sembla que és ella qui més interès té que no s'arribe a cap acord", ha criticat Papi Robles.

   La coalició valencianista emplaça a l'equip de govern de PP i Vox a "ocupar-se del que realment importa". "Si a Catalá li preocupa el normal transcurs del 9 d'Octubre, que es preocupe pels nazis que amenacen la convivència i la integritat física dels qui participem. Això, i fer polítiques reals i transformadores de vivenda per a resoldre el problema, és el que hauria de preocupar-li", ha reclamat Papi Robles.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press