El Consell estudia un pla de reforestació com el de la Vall d'Uixó per als incendis de Tírig, Sogorb i El Saler

Estén les ajudes urgents als municipis afectats pels incendis forestals d'este estiu a Tírig i Sogorb

Un bomber realitza labors d'extinció d'incendis, a 28 d'agost del 2026, al Saler, Comunitat Valenciana (Espanya).
Rober Solsona - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 3 septiembre 2026 17:32

   VALÈNCIA, 3 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha assenyalat que l'executiu valencià estudia impulsar un pla de reforestació per a les zones afectades pels últims incendis patits a l'agost a la Comunitat Valenciana a Tírig, Sogorb i El Saler com el ja anunciat per a restaurar l'entorn de la Serra d'Espadà després del foc que va afectar a la Vall d'Uixó, que va arrasar més de 9.000 hectàrees i que s'ha donat este dimecres per extingit.

   Així ho ha indicat este dijous Barrachina, a preguntes dels mitjans, durant la roda de premsa posterior al Ple del Consell on ha destacat que el pla de reforestació que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i el vicepresident tercer i conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, han anunciat recentment per a la Vall d'Uixó, s'està estudiant també per als incendis de Tírig, Sogorb i El Saler, que "tindrà una programació pròpia".

   Igualment, ha donat a conèixer l'aprovació d'un decret pel qual s'estenen les ajudes urgents adoptades el 31 de juliol per a pal·liar els danys produïts pel foc de la Vall d'Uixó als municipis afectats pels incendis forestals declarats a Tírig i Sogorb en el mes d'agost.

   Amb estes modificacions, l'import total màxim previst per a aquestes ajudes ascendix a 17.943.710 euros, la qual cosa suposa un increment d'1.176.700 euros respecte a les inicials aprovades a les quals podran accedir Tírig, Catí, Albocàsser, Culla, La Salzadella, Sogorb i Gàtova.

   El passat 7 d'agost es va declarar un incendi forestal en el terme municipal de Tírig que va afectar també als termes municipals de Catí, Albocàsser, Culla i la Salzadella, i va determinar l'adopció de mesures extraordinàries de protecció civil, inclòs el confinament del municipi de Serra d'En Garceran, així com la mobilització de mitjans d'emergència.

   D'altra banda, el dia 20 d'agost es va declarar un incendi forestal en el terme municipal de Sogorb que, com a conseqüència de la seua evolució i extensió, va afectar també al terme municipal de Gàtova, en la Calderona, i va obligar a adoptar mesures extraordinàries, inclosa l'evacuació d'esta última població.

   Els incendis han ocasionat danys en habitatges, estris, vehicles, activitats econòmiques i explotacions agrícoles, ramaderes i forestals, així com en infraestructures, instal·lacions, equipaments i serveis de titularitat o gestió municipal, i sobre els quals el Consell considera "oportú" adoptar "les mesures de suport necessàries per a facilitar la recuperació de les persones, les activitats i els béns afectats".

   Per a això, el Ple ha acordat la modificació dels decrets d'ajudes urgents aprovats el passat 31 de juliol, amb la finalitat d'incorporar les ajudes als municipis afectats per estos dos incendis, adaptar els períodes subvencionables, establir nous terminis per a la presentació de sol·licituds i adequar les quanties màximes de les ajudes i la seua distribució pressupostària.

PLA DE MESURES EXTRAORDINÀRIES

   El paquet de mesures extraordinàries engegat pel Consell per a atendre les necessitats dels municipis afectats pels incendis d'este estiu està estructurat en quatre pilars: ajudes directes a les persones i sectors afectats (que augmenta d'11.767.010 euros a 12.943.710 euros), i una línia de suport extraordinari als municipis, dotada amb cinc milions d'euros, així com el reforç de la prevenció i vigilància forestal i un pla de recuperació i reforestació de la zona afectada.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press