Consum registra uns beneficis de 108,7 milions el 2024, un 7,5% més que l'any anterior

Presentació de resultats de Consum
ROBER SOLSONA - EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 7 mayo 2025 12:11

   VALÈNCIA, 7 May. (EUROPA PRESS) -

   La cooperativa valenciana Consum ha tancat 2024 amb uns beneficis de 108,7 milions d'euros, un 7,5 per cent més que l'any anterior, i ha obtingut una facturació de 4.707,3 milions d'euros, un 7,3% més.

   Així ho ha explicat el director general de Consum, Antonio Rodríguez Lázaro, en la roda de premsa de presentació de resultats de la companyia, que enguany complix 50 anys de trajectòria.

   Rodríguez ha destacat que 2024 ha sigut un any marcat per l'"alta incertesa" i amb "moltes dificultats". Malgrat això, ha indicat que Consum "ha crescut significativament en clients", la qual cosa ha impulsat les vendes en la companyia, ha "ajustat el marge brut" dels seus articles, i ha millorat el marge global gràcies al creixement de l'àrea de frescs principalment.

   A més, ha assenyalat que Consum manté "l'esforç per ajustar els costos al màxim i mantindre la política de contenció de preus".

   El 2024, Consum ha mantingut el 6º lloc del rànquing nacional d'empreses de distribució per superfície i ha augmentat la quota de mercat en 0,1 punts fins al 4,7% del mercat nacional, mentre que la quota de mercat per vendes a la seua àrea d'influència se situa en el 13,45%.

   Els socis-clients de Consum arriben als 4,9 milions de persones, un 7% més que l'any anterior, amb la qual cosa s'alça com "la cooperativa amb més socis-consumidoes d'Espanya"

   La cooperativa valenciana ha efectuat inversions per més de 232,9 milions d'euros, destinades principalment al creixement orgànic de la companyia, amb l'obertura de 59 supermercats (15 botigues pròpies i 44 xàrter). La xarxa comercial compta ja amb 977 establiments ( 498 propis i 479 franquícies Charter) a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, Regió de Múrcia, Andalusia i Aragó. En el pròxim any, Consum preveu obrir 18 establiments Consum, 35 franquícies i escometre 31 reformes i ampliacions.

   Així mateix, la dana va deixar 40 milions d'euros en danys en la xarxa de Consum i va afectar 39 botigues i 30 franquícies. Després d'una inversió de 35 milions d'euros, demà dijous obriran els dos últims establiments que seguien tancats, a Aldaia i Algemesí.

   Consum ha creat 653 nous llocs de treball el 2024, fins a tindre una plantilla de 21.869 treballadors. En este exercici s'han repartit 105.4 milions d'euros als socis treballadors, dels quals 65,5 milions corresponen als resultats i 39,9 milions a incentius.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press