Desmantellen una plantació de marihuana a Bétera i detenen a una persona

Marihuana intervinguda en l'operació
OPC
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 16 febrero 2026 12:06

   VALÈNCIA, 16 Feb. (EUROPA PRESS) -

   La Guàrdia Civil ha detingut a un home acusat de cultiu i elaboració de cànnabis a Bétera. Posseïa una plantació de 997 plantes a l'interior del seu habitatge, segons ha informat l'Institut Armat en un comunicat.

   El passat 23 de desembre, els agents van detectar una forta olor a cànnabis als voltants d'una casa de la localitat de Bétera. Per aquest motiu, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació, van intensificar la vigilància en la zona i van realitzar seguiments als habitants de l'habitatge.

    Van observar que tenien diferents mesures de seguretat que usaven perquè l'activitat il·lícita no fora detectada ni pels agents ni per terceres persones. A més, des de l'exterior s'escoltava un soroll que coincidia amb el so que emeten els compressors i sistemes de climatització característics dels cultius indoor. També van observar diversos vehicles que accedien a l'habitatge.

    Identificats els propietaris, que eren els residents, van constatar que alguns tenien antecedents per fets similars. D'altra banda, es va sol·licitar a l'empresa elèctrica responsable del subministrament en el domicili una inspecció. L'informe va confirmar les sospites dels investigadors: l'existència d'un enganxe a la xarxa que no registrava tota l'energia consumida.

    Finalment, el 28 de gener es va procedir a l'entrada i registre de l'habitatge. A l'interior es va trobar un cultiu indoor de marihuana que ocupava quasi tota la superfície de la mateixa.

    Estava integrada per 997 plantes i també es van trobar els productes necessaris per al cultiu, tals com a fertilitzants, sistemes de reg i climatització. A més, els agents van comprovar que l'habitant havia falsificat un passaport de nacionalitat eslovena per a llogar la casa sense alçar sospites.

    Per estos fets ha sigut detingut un home de 41 anys i nacionalitat sèrbia pels delictes de cultiu i elaboració de drogues, falsedat documental i defraudació del fluid elèctric.

    La investigació ha sigut duta a terme per agents del Lloc Principal de Bétera. Les diligències han sigut lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Llíria.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià