Detingudes tres persones acusades de robar joies d'or a ancianes i vendre-les

Joia robada
GUARDIA CIVIL
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 30 junio 2025 10:16

   CASTELLÓ, 30 Jun. (EUROPA PRESS) - -

   La Guàrdia Civil ha detingut a tres persones, dos a Moncofa i una a Viver, per suposadament robar joies d'or a ancianes i posteriorment vendre-les, segons ha informat l'institut armat en un comunicat.

   Entre els arrestats es troba un home al que se li atribuïxen dos delictes de robatori amb violència i un de furt, a més d'altres dos persones implicades en un delicte d'encobriment.

    La investigació es va iniciar després de les denúncies interposades els dies 12 i 16 de juny per part de diverses víctimes, totes elles dones d'avançada edat, que van ser assaltades en la via pública per a arrabassar-los les cadenes d'or que portaven.

    Després de múltiples tasques d'investigació els guàrdies civils van aconseguir identificar i localitzar al presumpte autor dels fets que, segons les perquisicions, hauria estat realitzant des de gener múltiples vendes de joies en establiments de segona mà en la localitat de la Vall d'Uixo. En estes operacions haurien participat també dos persones de l'entorn proper de l'home, que també han pogut ser detingudes.

    Durant la investigació, els guàrdies civils van recuperar diverses joies relacionades amb els robatoris denunciats, així com altres peces valorades en 8.000 euros que havien sigut sostrets del domicili d'un matrimoni septuagenari per al qual el detingut realitzava labors de manteniment.

   Esta actuació s'emmarca dins del 'Pla Major de Seguretat' que té com a objectiu principal prevenir els riscos i millorar la seguretat de les persones majors fomentant la seua confiança per a millorar la resposta policial.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià