Detingut un home a Oriola acusat de retenir i amenaçar al seu gendre per a obligar-li a delinquir

Archivo - Arxiu - Imatge d'arxiu d'un agent de Policia Nacional
POLICÍA NACIONAL - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 14 enero 2026 10:28

   ALACANT, 14 Ene. (EUROPA PRESS) -

   La Policia Nacional ha detingut a Oriola a un home de 45 anys per presumptament participar en delictes de tracta d'éssers humans, detenció il·legal, lesions i amenaces greus. Està acusat d'enganyar al seu gendre amb la promesa de venir a Espanya i aconseguir-li treball en el sector agrícola, quan la vertadera finalitat era obligar-li a realitzar activitats delictives mitjançant coacció, violència física, amenaces i retenció contra la seua voluntat.

   La investigació va partir després de la denúncia d'un home que pel que sembla estava sent sotmès a una sèrie d'amenaces greus i agressions físiques per part d'un familiar. En concret, va relatar als agents que va arribar a Espanya després de la falsa promesa realitzada pel seu sogre, qui li va oferir venir ací i treballar en el camp, segons ha indicat el cos policial en un comunicat.

   Una vegada en territori espanyol, va comprovar que la vertadera finalitat d'este familiar era utilitzar-ho per a cometre fets delictius, principalment els relacionats amb robatoris i furts, amb la intenció de suposadament organitzar un grup delictiu estructurat i cometre activitats il·lícites de major entitat com el robatori de vehicles o la sostració de substàncies estupefaents a altres organitzacions criminals (bolcades).

   Segons la Policia Nacional, en un primer moment, la víctima va accedir a realitzar petits furts de menjar a causa de la seua situació de vulnerabilitat. No obstant això, el seu sogre, posteriorment, li va exigir cometre robatoris violents, com a estirades de bosses. Davant de la seua negativa a participar en estes activitats il·lícites, ho va amenaçar de mort i ho va agredir en repetides ocasions amb el propòsit d'obligar-ho a delinquir.

VA FUGIR DE L'HABITATGE I VA DEMANAR AUXILI

   A més de les greus agressions i amenaces de mort, estava retingut en contra de la seua voluntat en el domicili on residia, sempre vigilat i sotmès a pallisses contínues. Desesperat, després d'una nova agressió, va aconseguir fugir de l'habitatge on es trobava retingut i demanar auxili a una dotació policial que ho va traslladar a un hospital d'Oriola, on va ser assistit per les lesions patides.

   Després de rebre l'alta metgessa i mancar de pertinences i recursos econòmics, va haver de sol·licitar ajuda fins a reunir el necessari per a acudir a dependències policials i formular la corresponent denúncia. Així mateix, va poder allotjar-se en un centre d'acolliment.

   Davant de la gravetat dels fets, els agents van realitzar gestions per a esclarir-los i identificar al presumpte autor, qui, després d'un operatiu policial, va ser localitzat i detingut. Una vegada arrestat, es va sol·licitar a l'autoritat judicial un registre en el seu domicili d'Oriola per a localitzar possibles proves o indicis de la seua participació criminal.

   L'arrestat, després de la pràctica de les diligències policials, ha sigut posat a la disposició dels jutjats d'instrucció de guàrdia de la ciutat d'Elx.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press