VALÈNCIA, 3 Jul. (EUROPA PRESS) -
Agents de la Policia Nacional han detingut a València a un home alacantí, de 21 anys, com a presumpte autor d'un delicte d'usurpació de funcions públiques, després de crear un compte no oficial en una xarxa social simulant ser una extensió del servici d'emergències 112 de la Generalitat i difondre informació no contrastada durant el desastre natural de la dana.
La investigació va començar el 30 d'octubre del 2024, per part d'agents adscrits a la Brigada Provincial d'Informació de la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana, segons ha indicat el cos policial en un comunicat.
Els agents van tenir coneixement, a través de l'Assessoria d'Assumptes Generals de la Consellería de Justícia i Interior de la Generalitat Valenciana, com a responsable de l'àrea de xarxes socials, que existia un compte no oficial en una xarxa social que estaria difonent informació no contrastada. Això generava una "falsa alarma" en la societat "en els moments més crítics" ocasionats per la dana, "amb el consegüent perill per a la població afectada".
Els investigadors van comprovar que existia un compte en una xarxa social que simulava ser una extensió del Servivi d'Emergències 112, per al que emprava emblemes i imatges corporatives del mateix. Així, van establir un dispositiu per a identificar als responsables.
Després d'una àrdua i laboriosa investigació de huit mesos, els agents van identificar a un jove de 21 anys com a administrador d'este perfil. Ho van localitzar i van detenir este dimecres, com a presumpte autor d'un delicte d'usurpació de funcions públiques, ja que va realitzar funcions que no li eren pròpies, i va publicar contingut no veraç generant alarma social en els pitjors moments de la dana.
L'arrestat, sense antecedents policials, va quedar en llibertat després de prendre-li declaració. Va ser advertit de l'obligació de comparèixer davant de l'autoritat judicial quan siga requerit per a això.