Docents reclamen amb concentracions millores laborals i exigixen a Educació "posar data a la negociació"

Representant sindicals davant de la Conselleria d'Educació
CSIF
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 12 marzo 2026 15:33

   VALÈNCIA, 12 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Representants de la comunitat educativa han protagonitzat este dijous concentracions a les portes dels centres per a reclamar "millores per al personal docent" i insistir en la seua petició a la Conselleria d'Educació de "posar data per a iniciar una negociació".

   A més, davant de la seu de la Conselleria d'Educació a València, representants sindicals han tornat a manifestar el seu "malestar per la nul·la contestació" de l'administració autonòmica.

    Cal recordar que el Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià (STEPV), la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), Comissions Obreres Educació (CCOO) i Unió General de Treballadors (UGT) han convocat una nova vaga educativa el pròxim 31 de març davant de "la falta de compromisos reals de la Conselleria d'Educació per a concretar el calendari de negociacions de la plataforma reivindicativa sindical".

   En un comunicat difós este dijous, CSIF recorda que va traslladar fa quatre setmanes a la Conselleria, per registre d'entrada, les seues 13 peticions, que se centren en millores salarials, reducció de ràtios i burocràcia i més mitjans per al personal docent. També plantejava nous itineraris per a l'obtenció de certificació en valencià i, en conjunt, major inversió per a l'educació pública valenciana.

    CSIF ha proposat, respecte al tema retributiu, una pujada salarial mensual, en complement autonòmic, de 300 euros mensuals per a tots els docents. Esta proposta va en la línia de la reivindicació del sindicat d'equiparar els salaris dels professionals valencians amb els quals perceben els seus homòlegs d'altres comunitats autònomes. El sindicat recorda que la Comunitat Valenciana es troba "a la cua salarial d'Espanya".

   Esta organització sindical considera estes peticions presentades per registre de partida com "un punt de partida per a iniciar la negociació amb Conselleria d'Educació de cara a millorar les condicions laborals del personal docent i, en general, el nivell de l'educació pública a la Comunitat Valenciana".

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press