VALÈNCIA, 29 Sep. (EUROPA PRESS) -
Les editorials de la Comunitat Valenciana aposten per "enfortir" la seua presència internacional en dos cites "imprescindibles" del calendari del món del llibre: Liber i Frankfurt.
Acompanyades de l'Associació d'Editorials del País Valencià (AEPV) i la Generalitat Valenciana, les editorials valencianes estaran presents en les dos trobades professionals diferents però molt rellevants.
L'estand de la Generalitat acollirà més de vint editorials que tindran el seu propi espai expositiu i la possibilitat de participar en els salons de drets internacionals i reunir-se amb professionals del sector d'altres països.
Liber International Book Fair 26, que enguany se celebra a Barcelona del 29 de setembre a l'1 d'octubre, serà la primera cita. A l'acte inaugural assistirà representació valenciana, amb la presència del director general de Cultura Ignacio Prieto, la secretària autonòmica de Cultura Marta Alonso i el subdirector de Cultura Antoni Penya.
Les editorials valencianes tindran un espai expositiu a l'estand de la Generalitat, de 40 m2. Participaran Edicions Bromera, Andana Editorial, Editorial Gusanillo, Editorial Pre-Textos, Grupo Ediciones Kiwi, Litera Libros, Postdata Ediciones, Publicacions de la Universitat de València, Rubio, Publicacions de la Universitat d'Alacant, Savanna Books i Tu cuento y tú. A més, les editorials valencianes Barlin Libros i Grupo Editorial Sargantana estaran presents en Liber a través d'altres estands.
Liber International Book Fair 26 és una de les trobades internacionals del món del llibre més importants del territori peninsular, a més d'estar plantejada com un autèntic pont professional entre Europa i Amèrica Latina. Als expositors hi participen 250 editorials de 16 països, visitats per 9.000 professionals del sector amb representació de 68 països del món. En esta edició hi ha programats en tres dies 75 activitats, amb quasi 200 ponents i més de 500 professionals acreditats a través del programa de compradors, prescriptors, editors i agents editorials.
SEGONA PARADA
Frankfurter Buchmesse, la Fira del Llibre de Frankfurt, serà la segona parada en el camí d'internacionalització del sector editorial valencià aquest curs. L'any 2026 se celebra del 7 a l'11 d'octubre de 2026 en el recinte Messe Frankfurt a Alemanya. I a l'estand de 36 m2 de la Generalitat hi participaran Andana Editorial, Fandogamia Editorial, Grupo Editorial Sargantana, Litera Libros, Sekai Editorial, Media Vaca, Publicacions de la Universitat de València i Editorial Pre-Textos, amb editorials valencianes en altres estands com Edicions Bromera, Publicacions de la Universitat Jaume I i Publicacions de la Universitat Politècnica de València.
La Fira del Llibre de Frankfurt és la fira comercial del llibre més gran del món pel que fa a compravenda de drets d'autor i llicències internacionals. Les editorials valencianes es reuniran amb agents importants del sector en un mercat de propietat intel·lectual amb un volum de contractes transmèdia molt elevat: alguns gremis d'editors estimen que el 80% dels drets venuts en països occidentals passen o es tanquen en Frankfurt.
Enguany es preveu la participació de prop de 4.350 empreses editorials i expositors provinents de més de 100 països i s'espera superar els 238.000 visitants totals, contant públic general i professionals acreditats, que són aproximadament uns 115.000 professionals del sector.
Amb la participació valenciana en aquestes dues grans fires, el sector editorial valencià referma la seua aposta per la internacionalització. L'associació d'editors i la Generalitat col·laboren així a projectar una imatge unitària de l'edició valenciana en dues cites que se sumen a la participació d'editorials valencianes en la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara (Mèxic) i altres trobades professionals de referència com Angulema o Bolonya, tots mercats estratègics per a la comercialització internacional del llibre.