Jorge Gil - Europa Press - Archivo
VALNCIA, 1 Dic. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació ha comenat el procés per a la implantació del districte únic escolar amb la publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de l'anunci de consulta pública prvia del projecte de Decret del Consell pel qual és regula l'admissió dels centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil, Primria, ESO i Batxillerat, així com els centres específics d'Educació Especial i unitats específiques en centres ordinaris.
A través d'aquesta consulta pública s'ofereix a la ciutadania informació sobre els antecedents, els problemes que és pretenen solucionar amb la nova regulació, la necessitat i oportunitat de la seua aprovació, els objectius, els possibles solucions alternatives, i tota la informació que puga ajudar la ciutadania a formar-se una opinió sobre la problemtica.
Des del departament que dirigeix José Antonio Rovira assenyalen que l'actual model d'admissió a la Comunitat Valenciana estableix una estructura eminentment zonal i, en conseqüncia, cada zona compta amb els centres educatius que és troben comprimits dins de la mateixa.
"La nova regulació normativa projectada pretén superar els limitacions imposades per un model d'obligatria parcellació per a passar a un altre en el qual els famílies tinguen l'opció de triar lliurement el centre que s'ajuste als seus interessos i conviccions, i així mateix tinguen opcions reals de poder accedir a aquest centre", manté el director general de Centres Docents, Jorge Cabo.
"És tracta, en definitiva, de fer all que el Govern de Carlos Mazón sempre ha defs: donar llibertat als famílies per a triar el centre educatiu per als seus fills", postilla.
Amb la publicació aquest divendres de la consulta pública prvia s'estableix un termini de 10 dies naturals per a recaptar l'opinió dels persones i els organitzacions potencialment afectades. Els aportacions i els opinions referides al projecte és realitzaran dins del termini abans citat a través del portal de participació ciutadana de la Generalitat GVA participa.