VALNCIA, 9 Feb. (EUROPA PRESS) -
Els Concerts de Vivers 2023, de la ciutat de Valncia, oferiran 16 cites musicals amb 26 intrprets ja confirmats d'estils destinats a tots els públics, com ha indicat aquest dijous l'ajuntament de la capital valenciana en un comunicat.
Les actuacions es desenvoluparan entre el dissabte 1 de juliol i el diumenge 23 de juliol en el marc de la Gran Fira de Valncia. El cartell comptar amb músics internacionals i nacionals, entre ells, valencians.
Entre els internacionals estan Tini, The Waterboys, LP, Jacob Collier i Alborosie, mentre que entre els nacionals acudiran Lola Índigo, Rozalén, Mónica Naranjo, La La Love You, Los Secretos, M Clan, Sofia Ellar i Miguel Poveda, entre uns altres. La presncia valenciana vindr de la m de La Fúmiga, Pep Gimeno 'Botifarra', Auxili i Colomet, ha detallat el consistori.
Les entrades per a aquests concerts es posaran a la venda aquest divendres, 10 de febrer, a les 14.00 hores a través de la web dels Concerts de Vivers (www.concertsdevivers.com). La programació est impulsada per l'Ajuntament de Valncia i deu empreses promotores valencianes que s'encarregaran de la producció dels espectacles musicals del festival.
El regidor de Cultura Festiva a Valncia, Carlos Galiana, que s'ha reunit amb promotors, ha assenyalat que, "com en anys anteriors, els Concerts de Vivers aposten per la varietat estilística, amb opcions que passen pel pop, el rock, el jazz, el folklore, el reggae i les noves tendncies de la música urbana".
"D'aquesta manera, es pretén que la major part de la ciutadania puga gaudir de la programació", ha assegurat el responsable municipal, que ha assenyalat que es podr "veure per primera vegada a Valncia a diversos artistes internacionals al mateix temps que es potencia el talent local i el valenci".
Carlos Galiana ha ressaltat, així mateix, l'"alta presncia de dones" en l'escenari d'aquestes actuacions, "amb onze vocalistes o bandes amb components femenines". "De fet, els Concerts de Vivers tindran una programació amb una mitjana de dones superior a esdeveniments similars", ha manifestat l'edil.
Igualment, el titular de Cultura Festiva ha ressaltat l'"esfor" realitzat "per a mantindre les localitats a preus moderats".
Galiana ha manifestat que "un any més, els Concerts de Vivers se celebren en un entorn natural privilegiat al cor de la ciutat" com són "els Jardins del Real, un dels pulmons verds del cap i casal amb un alt valor patrimonial que ofereix l'oportunitat de gaudir de cultura i naturalesa".
"UNA EXPERINCIA COMPLETA"
El recinte estar equipat amb gespa artificial, una zona gastronmica i aparcaments de bicicletes "per a oferir als assistents una experincia completa". Carlos Galiana ha afegit que aquests concerts "mobilitzaran recursos locals i crearan desenes de llocs de treball".
Els Concerts de Vivers 2023 comenaran el dissabte 1 de juliol amb les actuacions de la Fúmiga, Miki Núñez i Colomet. El collectiu musical d'Alzira posar en escena una combinació de gneres musicals (pop, ska, ritmes balcnics, etc); mentre que Miki Núñez aprofitar per a presentar el seu nou treball, de prxima aparició, amb tocs mestissos que acompanyen el pop-rock de les seues canons, ha explicat el consistori.
Colomet, que completar el cartell inaugural, també donar a conéixer el seu nou disc, 22, amb melodies de trap, reggaeton i pop electrnic. Lola Índigo arribar als Jardins de Vivers el 5 de juliol per a oferir al públic els temes del disc El dragón, que veur la llum durant la primavera. Tini, artista que ha collaborat amb Lola Índigo, agafar el testimoni el 6 de juliol. L'argentina interpretar temes com 'La triple T', 'Bar' o 'Miénteme'.
Després d'ella, Miguel Poveda actuar el 7 de juliol i presentar l'espectacle Diverso, on transita pel flamenc, el tango o la canó popular mexicana. El dissabte 8 de juliol arribar la vetlada 'Poetas del Rock'. En aquesta ocasió participaran M Clan, amb banda al complet, Los Enemigos, i Ana Curra.
El dimecres 12 de juliol ser el torn de Los Secretos. Els autors de 'Pero a tú lado', 'Déjame' o 'Ojos de gata' tocaran en format de sextet per a repassar la seua trajectria. La cantautora Sofia Ellar actuar en els Concerts de Vivers el 13 de juliol i ho far en el marc de la gira Libre, títol del seu treball més recent.
D'altra banda, Cupido i trashi, compartiran escenari el divendres 14 de juliol. El multiinstrumentista i vocalista londinenc Jacob Collier aterrar a Valncia l'endem. El folklore asturi de Rodrigo Cuevas sonar el diumenge 16 de juliol per a culminar la segona setmana d'actuacions. Eixa mateixa nit també s'escoltar la proposta de Gabriel Ríos, amb els ritmes del Carib, el pop i el jazz, ha afegit el consistori.
Laura Pergolizzi, més coneguda com LP, actuar a Valncia el dimarts 18 de juliol. Posar en escena el disc Churches. L'endem, el públic de Vivers es podr retrobar amb Rozalén, en "un dels pocs concerts que far durant 2023", ha destacat l'Ajuntament. Celebra una dcada sobre els escenaris amb Matriz, on ret homenatge al folklore.
ROTOTOM SUNSPLASH
El dijous 20 de juliol els Jardins del Real acolliran una de les festes de presentació del Rototom Sunsplash, el festival de reggae europeu que té lloc anualment a Benicssim (Castelló). Enguany, la música jamaicana estar representada per l'itali Alborosie & The Shengen Clan i els ontinyentins Auxili. L'Escola de Borumbaia Percussió s'encarregar d'animar amb els seus tambors.
La prxima edició dels Concerts de Vivers també comptar amb La La Love You. El grup tocar el divendres 21 de juliol, jornada en la qual també estar Niña Daconte, projecte de Mai Meneses que presentar l'lbum Casi Perfecto. La vocalista Mónica Naranjo arribar el 22 de juliol amb la gira Mimétika. Els escocesos The Waterboys posaran el punt final als Concerts de Vivers el 23 de juliol amb els seus clssics i els temes del seu últim treball, All Souls Hills.