Els embassaments del Segura augmenten la seua reserva hídrica fins al 18,1% i els del Xúquer s'incrementen al 49,5%

Mapa de la reserva hídrica
MITECO
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 21 octubre 2025 16:58

   VALÈNCIA, 21 Oct. (EUROPA PRESS) -

   La reserva hídrica dels embassaments del Segura s'ha incrementat 1,1 punts respecte a la setmana passada i en estos moments se situa en el 18,1%. Per la seua banda, els de el Xúquer també han incrementat la seua reserva, en est cas un 0,2%, i es troba en el 49,5% de la seua capacitat.

   Així ho mostren les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO), en una setmana en la qual les precipitacions han afectat considerablement al vessant Mediterrani i en menor mesura al vessant Atlàntic.

   En estos moments, els embassaments del Segura tenen 206 hectòmetres cúbics (hm3) --la seua capacitat total és d'1.140--, per la qual cosa ha sumat dotze en l'última setmana. Se situa per damunt de les xifres de l'any passat, quan acumulava 172 hm3; però molt per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 308 hm3.

   Quant als de la conca del Xúquer, actualment tenen 1.406 hm3 --quatre més que fa set dies--, per la qual cosa és superior als 1.146 hm3 de l'any passat i també als 1.159 hm3 de la mitjana dels últims deu anys. La seua capacitat total és de 2.846 hm3.

   A nivell nacional, la reserva hídrica emmagatzema 29.206 hectòmetres cúbics, per la qual cosa està al 52,1% de la seua capacitat. Això suposa el nivell més alt per a la setmana 39 de l'any des d'octubre de 2015, quan els embassaments emmagatzemaven 31.336 hm3 en este punt de l'any, la qual cosa equival al 55,9% de la seua capacitat.

   Amb comparació amb la setmana passada, els embassaments han perdut 534 hm3, o el que és el mateix, el 1% de la seua capacitat total actual. En els últims set dies, la precipitació màxima s'ha produït a Vigo (Aeroport) amb 66,9 litres per metre quadrat (l/m2).

   El vessant atlàntic està al 52,9%, mentre que la mediterrània es troba al 49,5%. Pel que fa a les conques, les que estan per sobre del 50% són el Cantàbric Oriental (67,1%), el Cantàbric Occidental (58,2%), el Miño-Sil (56,1%), les Conques internes del País Basc (76,2%), el Duero (53,6%) el Tajo (57,8%), el Guadiana (57,7%), Tinto, Odiel i Piedras (63,3%), l'Ebre (52,9%) i les Conques internes de Catalunya (74%).

   Per contra, les que estan per baix del 50% són Galícia Costa (41,5%), Guadalete-Barbate (41,5%), el Guadalquivir (41,2%), la Conca Mediterrània Andalusa (44,1%), el Xúquer (49,5%) i el Segura, a la cua amb el 18,1%.

    D'acord amb l'últim butlletí amb la Conferència Hidrogràfica del Segura (CHS), publicat el diumenge, la conca està al 18% amb 206 hm3. En comparació, l'any passat es trobava al 15% amb hm3.

   Al marge d'això, Transició Ecològica ha informat que la reserva d'ús consuntivo --humà-- està al 49,01% amb 19.013 hm3 amb dades fins a este dilluns. Mentre, la reserva d'ús hidroelèctric es troba al 59,11% amb 10.193 hm3.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press