Els embassaments del Xúquer (52,2%) i del Segura (20,9%) guanyen aigua malgrat les "escasses" pluges de l'última setmana

Un embassament, en una fotografia d'arxiu
Rafael Bastante - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 26 marzo 2024 15:15

   VALNCIA, 26 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Els embassaments de la conca del Xúquer han guanyat de nou aigua en l'última setmana i se situen al 52,2 per cent --vuit desenes més que la setmana anterior--, mentre que els de el Segura ascendeixen al 20,9% --tres desenes més que la setmana passada-- en un període en qu les precipitacions han sigut "escasses" en el vessant Mediterrani.

   Segons les dades publicades pel Ministeri per a la Transició Ecolgica i el Repte Demogrfic, els embassaments del Xúquer emmagatzemen ara mateix 1.487 hectmetres cúbics --24 més que la setmana anterior--, enfront dels 1.753 hm3 de reserva que hi havia a hores d'ara de l'any passat i per sota de la mdia d'1.508 hm3 dels últims deu anys.

   Per la seua banda, la conca del Segura té una reserva de 238 hectmetres cúbics --tres més que la setmana passada--, encara que inferior als 413 hm3 de l'any passat i per sota de la mdia dels últims deu anys, que és de 488 hm3.

   A nivell nacional, la reserva hídrica ha disminut molt lleugerament durant l'última setmana, perdent onze hectmetres cúbics (hm3) d'aigua, tornant-se a situar en el 57,8% del total amb 32.407 hm3, segons ha informat el Minsiteri per a la Transició Ecolgica i el Repte Demogrfic (MITECO). Les conques internes de Catalunya es colloquen en 15,5%, amb un lleu increment de tres desenes.

   Les precipitacions han afectat al vessant Atlntic i han sigut escasses en el vessant Mediterrani, amb la mxima produint-se en el vessant atlntic de Las Palmas de Gran Canria amb 48,2 litres per metre quadrat (l/m2).

   En qualsevol cas, els embassaments estan 6,1 punts per damunt que fa un any (3.395 hm3 més d'aigua), per cinc punts per sota de la mdia de la dcada (2.803 hm3 menys d'aigua). En el vessant atlntic, la reserva es troba al 58,3%, mentre que en la la mediterrnia, est al 56%.

   Per mbits, el Cantbric Oriental es troba al 93,2%; el Cantbric Occidental, al 84,9%; el Miño-Sil, al 87,3%; Galícia Costa, al 88%; les conques internes del País Basc, al 90,5%; el Duero, al 82,5%; el Tajo, al 71,6%; el Guadiana, al 40,4%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 78,6%; Guadalete-Barbate, al 21,4%; el Guadalquivir, al 30,3%; la conca Mediterrnia Andalusa, al 22,3%; el Segura, al 20,9%; el Xúquer, al 52,2%; l'Ebre, al 71,2%; i les conques internes de Catalunya, al 15,5%.

   Aquest mateix dimarts, la Confederació Hidrogrfica del Xúquer, O.A. (CHJ) ha declarat la situació excepcional per sequera extraordinria en tota la Demarcació a causa de l'absncia continuada de precipitacions en gran part de la conca. Segons les dades recopilades pel Sistema Automtic d'Informació Hidrolgica (SAIH), el present any hidrolgic 2023-2024 est sent el més sec dels últims 33 anys, actualment, amb 115 mm de precipitació mitjana acumulada pels 216 de la srie histrica.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press