ASSOCIACIÓ DE VENS I AMICS MALVA-ROSA
VALNCIA, 4 Oct. (EUROPA PRESS) -
Collectius venals i socials del barri valenci de la Malva-rosa eixiran als carrers dem per a clamar contra el 'mercat de la droga' a les 'Casetes Roses' i el consum d'aquestes substncies a zones del barri i per a denunciar la "inseguretat" que generen.
Així ho han avanat des de l'Associació de Vens i Amics Malva-rosa en una roda de premsa. Ha comparegut la presidenta de l'associació, Esther Concepción, així com altres persones de la junta directiva. La convocatria ha comptat amb l'assistncia de vens en representació de les "diverses realitats del barri", com ara comerciants, jubilats, AMPA, joves o comissions falleres.
Durant la compareixena han explicat les reivindicacions que centraran la manifestació convocada per a dijous que a les 19.30 hores, que portar per lema 'No al mercat de la droga, sí a un pla per a les Casetes Roses'. D'altra banda, també han informat de la reunió mantinguda en els últims dies amb diverses regidories de l'Ajuntament de Valncia per a tractar la situació del barri.
La presidenta de l'associació, Esther Concepción, ha explicat a Europa Press, sobre la trobada amb els representants del consistori, que les primeres impressions per part del collectiu "no són negatives", encara que han recalcat que fins que no vegen "fets específics" ni actuacions estaran "expectants". "Portem anys de negociació amb diferents equips de govern", ha incidit.
En aquest sentit, Concepción ha indicat que el consistori s'ha comproms a reunir la taula entre regidories i amb participació dels vens "de manera regular". A més, ha avanat que s'ha fixat una prxima trobada al novembre, per a poder comprovar i analitzar "els avanos que s'han pogut donar".
Des del collectiu venal han valorat que aquesta data ser un "bon moment" per a avaluar la situació, ja que han incidit que és quan s'han d'aprovar els pressupostos de l'Ajuntament per al 2024, i des de l'associació reclamen "dotació econmica per a fer intervencions en el barri".
Finalment, Concepción ha recalcat que les actuacions a la Malva-rosa requereixen d'un conveni entre el govern municipal, l'autonmic i l'estatal.