ALACANT, 22 May. (EUROPA PRESS) -
La junta de govern local de l'Ajuntament d'Elx ha aprovat l'expedient d'ocupació directa per a l'obtenció dels terrenys destinats a la construcció del futur Palacio de Congressos de la ciutat per part de la Diputació d'Alacant.
L'edil d'Estratègia Municipal, Francisco Soler, ha assenyalat que el passat mes de febrer l'òrgan executiu municipal va acordar l'inici de l'expedient d'ocupació directa de la parcel·la cinc i, després d'un termini d'exposició pública de dos mesos sense rebre al·legacions per part dels propietaris, es dona llum verda a este expedient.
D'esta forma, la parcel·la passarà a ser de titularitat municipal per a posar-la a la disposició de la institució provincial, que serà l'encarregada de dur a terme el projecte del nou Palau de Congressos, segons ha assenyalat el consistori il·licità en un comunicat.
Les tres primeres parcel·les es van adquirir per mutu acord a través d'una subvenció de la pròpia Diputació, la quarta era propietat de l'Ajuntament i esta, la cinquena, permet quadrar la superfície del terreny "sense cost" per al consistori. "Tampoc perjudica als propietaris", ha apuntat l'administració local.
D'altra banda, l'edil de Relacions Institucionals i diputat provincial, Juan de Déu Navarro, ha anunciat que la Diputació "ja ha remès a la Unió Europea (UE) l'expedient amb les bases de licitació del concurs d'idees del Palau de Congressos per a la seua publicació en la Plataforma de Contractació".
D'esta forma, les signatures interessades comptaran amb dos mesos, fins al 23 de juliol, per a presentar les seues propostes i 20 dies per a la possibilitat de consultar dubtes i sol·licitar la visita prèvia al terreny.
Després de la finalització del termini de presentació, el jurat disposarà de quatre mesos per a analitzar totes les propostes sense conèixer el nom dels responsables, només a través d'un lema, i decidir l'opció guanyadora.
Segons Navarro, "l'aprovació de l'expedient d'ocupació directa i aeste concurs d'idees posen de manifest la voluntat del govern municipal i la Diputació" perquè "el Palau de Congressos siga una realitat al més prompte possible".
AIXÍ SERÀ EL PALAU DE CONGRESSOS
Des de l'Ajuntament han recordat que "el futur Palau de Congressos d'Elx tindrà capacitat per a més de 3.300 persones i compatibilitzarà la celebració de congressos amb usos musicals".
L'edifici ocuparà una superfície construïda de 13.000 metres quadrats (m2) i comptarà amb una sala principal de 2.000 m2 i 1.200 butaques, a més de cinc sales auxiliars que albergaran de 150 a 450 seients, despatxos, cafeteria, oficines, magatzems i una gran àrea d'exposició de 2.000 m2.
El pressupost destinat a l'immoble serà de 23,4 milions d'euros i a més es construirà un aparcament de tres plantes i 14.000 m2 per a 420 places, que suposarà una inversió de 10,5 milions d'euros. El projecte inclourà, a més, la urbanització de l'entorn i carrers adjacents, amb un pressupost de 820.000 euros.