Alejandro Martínez Vélez - Europa Press - Archivo
MADRID, 21 Mar. (EUROPA PRESS) -
L'exempleat de la 'Gürtel' Ignacio Blanch ha reconegut aquest dimarts en el juí que se segueix a l'Audincia Nacional per les presumptes irregularitats en l'adjudicació a Orange Market que va ser contractat per la trama pels seus contactes amb polítics i crrecs en la Generalitat Valenciana.
"Se li va contractar per la possibilitat d'obrir-se camí entre responsables que pogueren facilitar l'accés a les institucions?", li ha preguntat la representant de la Fiscalia Anticorrupció. "Doncs fins a cert punt", ha assegurat Blanch en la seua declaració com a testimoni.
En aquest context, el que va ser treballador de la trama ha explicat que el seu treball com a periodista li va portar a conéixer a alts crrecs del Partit Popular a la Comunitat Valenciana. Eixos dirigents, posteriorment, van arribar a ocupar en alguns casos llocs de responsabilitat en l'administració.
El Ministeri Fiscal també ha qüestionat a Blanch per la seua relació amb l'expresident de la Generalitat Francisco Camps, que s'enfronta a una petició per part d'Anticorrupció de dos anys i mig de presó per les presumptes illegalitats comeses en relació al contracte per a l'expositor valenci de l'edició de Fitur 2009.
"Som amics. Va estar en el funeral del meu pare, que es va produir fa un parell de mesos", ha explicat, afegint que tots dos es coneixen "des de la infncia". "Per en l'mbit del que estem parlant no tenia cap contacte", ha volgut aclarir.
VA CANVIAR "IMPRESSIONS" AMB 'EL BIGOTES'
Així les coses, Blanch ha sostingut que l'antany mandatari autonmic no va ser l'encarregat d'introduir-li a un dels capitosts de la trama: Álvaro Pérez, lies 'El Bigotes'. El responsable d'introduir-li va ser, segons ha apuntat, un "company d'estudis".
En concret va ser Pedro García Jimeno, exdirector general de la Rdio Televisió Valenciana, el que li "va posar en contacte" amb 'El Bigotes', amb qui es va reunir en un hotel al centre de Valncia. "Vam canviar impressions i vaig ser jo el que li vaig proposar vindre a Madrid per a veure com funcionaven les empreses" de la trama, ha afegit.
L'exempleat de la Gürtel ha continuat explicant que, "a part de trossejar moltes coses", la trama buscava "penetrar les institucions fins al punt d'obtindre el favoritisme de determinades persones".
"Jo no vaig tindre problemes a firmar papers fins que em van posar davant papers que vaig dir que no firmava. Senzillament va arribar un moment que em veia de tramoista d'un acte de partit i jo mateix m'automarginava del que era l'mbit de penetració institucional", ha postillat.