Ford Almussafes estudia la possible substitució de l'ERO de 1.000 persones per un ERTO o mecanisme RED

Archivo -  Dos treballadors en la fbrica de Ford a Almussafes,
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 20 junio 2024 13:45

   VALNCIA, 20 Jun. (EUROPA PRESS) -

   Les negociacions sobre l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) a la fbrica de Ford a Almussafes se centren en la possibilitat que l'acomiadament amb opció de recontratació per a 996 persones siga substitut per un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), el mecanisme RED o alguna fórmula similar.

   Per als 626 empleats restants sobre els quals es va proposar un ERO de carcter definitiu, es treballa en eixides voluntries com les acordades en anteriors ocasions.

   En concret, el sindicat majoritari a la fbrica, UGT, ha explicat hui que l'empresa i les administracions públiques es mostren disposades a "estudiar la viabilitat" de la seua proposta sobre l'ERO: rebutjar els acomiadaments amb preferncia de recontratació (996) el 2027 i canviar-los per un ERTO mecanisme RED, o un pla amb garanties similars, i negociar un ERO per a la resta de persones (626) semblant als anteriors.

   UGT ha valorat, en un comunicat després de la nova reunió de la comissió consultiva, que "sembla" que les converses avancen "en la línia correcta" i "que es comena a veure que una de les solucions és substituir gran part de l'ERO --mil persones-- per un ERTO, mecanisme Xarxa o similar".

    Cal recordar que, en la sessió del dilluns, l'empresa ja es va obrir a acordar alternatives a l'acomiadament dels prop d'un miler de treballadors afectats que a partir de 2027 tornaran a necessitar-se quan es comence a produir un nou vehicle multienergía. La companyia va insistir en el seu "compromís d'acordar una solució de transició, fins que comence la producció del nou vehicle el 2027, per als aproximadament 1.000 empleats que no seran objecte de mesures estructurals".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press