La Generalitat crearà un protocol de mobilització de les unitats de drones dels servicis d'emergències

La Generalitat impulsa la creació d'un protocol de mobilització de les unitats de drons dels servicis d'emergències
GVA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 9 enero 2026 18:12

   VALÈNCIA, 9 Ene. (EUROPA PRESS) -

   La Generalitat impulsa la creació d'un protocol de mobilització de les unitats de drons dels diferents servicis d'emergències valencians en tot l'àmbit autonòmic amb l'objectiu de coordinar la utilització d'estes aeronaus no tripulades en funció de les necessitats de cada moment, les capacitats de cada unitat i amb independència de l'organisme que sol·licite la seua activació.

   Així s'ha abordat en una trobada organitzada per la Conselleria d'Emergències amb els responsables dels equips de drones dels Bombers Forestals de la Generalitat, la Unitat de la Policia Nacional Adscrita a la Comunitat Valenciana i els sis servicis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament (SPEIS) d'Alacant, Castelló i Valencia en el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat, segons arreplega l'Administració en un comunicat.

   En la reunió s'ha tractat la creació d'una taula tècnica específica per a posar en comú les capacitats que té cada organisme en matèria de drones, així com per a avançar en la creació d'un catàleg que arreplegue i concrete els recursos movilizables de suport a emergències amb les quals expliquen els diferents servicis.

   Sobre este tema, el director general d'Innovació en Emergències, Raúl Quílez, ha assenyalat que l'objectiu és "avançar en la coordinació i optimitzar els recursos", de manera que els drons puguen ser traslladats "amb agilitat i utilitzats allà on ho requerisca l'emergència, amb independència de quin servici estiguen adscrits i d'on se situe l'emergència".

   Esta iniciativa, ha agregat, "no només té a veure amb capacitats tecnològiques o operatives, també se centra en la creació d'un grup de persones expertes en el maneig de drones i coordinació de mitjans aeris que, procedents de diferents organismes, s'integren en un sistema de treball normalitzat".

   "Es tracta que, baix la coordinació d'Emergències Comunitat Valenciana, permeta oferir les capacitats de tots els organismes allí on siguen requerides baix un sistema d'organització i coordinació normalitzat", ha explicat.

   Després de la trobada en el qual han participat els tres consorcis provincials de bombers i els servicis de bombers municipals d'Alacant, Castelló i València, ha indicat que també s'ha abordat la incorporació de nova tecnologia a les emergències, així com la detecció de les necessitats en matèria de procediments de treball, formació o equipament.

   I ha destacat que la Unitat d'Anàlisi de Riscos d'Emergències de la Generalitat "està participant en el desenvolupament d'una plataforma tecnològica que permet el control de l'espai aeri en l'ocupació de drons en emergències, així com la seua adaptació a la coordinació aèria tripulada en incendis forestals i altres emergències, iniciativa pionera de la Comunitat a nivell nacional".

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià