El Govern aprova les condicions d'una línia de finançament per a establiments turístics afectats per la dana

El mecanisme Reinicia+ Focit Dana està dotat amb 200 milions d'euros

Archivo - Arxive - Vista general de Sot de Xera, a 7 de novembre de 2024, a València
Jorge Gil - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 6 mayo 2025 14:35

   VALÈNCIA, 6 May. (EUROPA PRESS) -

   El Consell de Ministres ha aprovat les condicions generals del mecanisme de finançament per a empreses afectades per la dana, denominat Reinicia+ Focit Dana, dotat amb 200 milions d'euros.

    L'objecte d'esta línia de finançament és concedir préstecs a societats mercantils que siguen titulars d'establiments turístics als municipis damnificats, que hagen patit danys de qualsevol naturalesa en les edificacions, instal·lacions, béns d'equipament o existències afectes a la seua activitat, segons ha informat el Govern.

    També es podran concedir préstecs a aquells establiments que vagen a realitzar noves inversions en el sector turístic als territoris afectats. Els projectes empresarials financiables tindran per finalitat l'ampliació, renovació i inversió en general a les instal·lacions, maquinària i equips i adquisició d'existències vinculades al cicle de l'explotació.

   Els establiments turístics hauran de tindre una antiguitat mínima de tres anys i, a tancament de l'exercici anterior, hauran de comptar amb almenys cinc treballadors assalariats.

   La sol·licitud de finançament es realitzarà mitjançant l'aplicació que l'ICO habilitarà al lloc web. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 31 de desembre del 2025. El procediment d'atorgament és el de concurrència no competitiva, atenent exclusivament a l'ordre de presentació de les sol·licituds, fins a esgotar l'import previst.

    Els préstecs tindran un tipus d'interès del 0% i el valor mínim serà de 50.000 euros, sense establir-se un import màxim. No obstant això, el préstec no podrà superar el 80% de l'import del projecte quan es finance inversió. Quan es finance circulant, es podrà concedir fins al 100% de l'import sol·licitat per l'empresa. El termini d'amortització màxim serà de 10 anys amb 3 anys de carència.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press