Jesús Hellín - Europa Press
MADRID, 24 Jun. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Ministres ha decidit hui dimarts autoritzar l'oferta pública d'adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell amb la condició que durant els tres pròxims anys les entitats mantinguen personalitat jurídica i patrimoni separats, així com autonomia en la gestió de la seua activitat.
El Govern portava deliberant quasi un mes sobre esta operació, després que el Ministeri d'Economia decidira elevar el cas al Consell de Ministres en percebre possibles impactes en l'interès general.
El departament que dirigix Carlos Cuerpo havia percebut un potencial impacte en la garantia d'un adequat manteniment dels objectius de regulació sectorial, la protecció dels treballadors, la cohesió territorial, la promoció de la investigació i el desenvolupament tecnològic i els objectius de política social.
Esta decisió es produïx després que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) aprovara l'OPA amb condicions i després de rebre la no oposició per part del Banc Central Europeu.