VALÈNCIA, 24 Mar. (EUROPA PRESS) -
El CEO de Seat, Wayne Griffiths, ha afirmat que València és "un epicentre d'automoció en aquest país", al mateix temps que ha recordat que la Comunitat comptarà en 2026 amb la primera gigafactoría, que s'instal·larà a la localitat de Sagunt. "Els nostres cotxes portaran bateries 'made in València'. Tenim l'ambició de convertir Espanya en un hub del cotxe elèctric i València tindrà una posició clau", ha manifestat.
Així s'ha pronunciat Griffiths en un diàleg amb el 'president' de la Generalitat, Ximo Puig, organitzat pel diari Levante-EMV i en el qual el directiu ha rebut el Premi Economia 2022 pel projecte Future: Fast Forward, que inclou la gigafactoria.
El diàleg, moderat pel director del periòdic, José Luis València, ha versat sobre l'impacte econòmic i social de la gigafactoria de bateries a la Comunitat Valenciana.
Segons informa Levante, Wayne Griffiths també ha comentat que "el Govern reconeix que estem a la cua del cotxe elèctric", al mateix temps que ha advertit: "No podem seguir així. Si electrifiquem Martorell necessitem clients i no queda temps. No cal inventar coses sofisticades, només veure el que han fet altres països. Cal ajudar els clients a comprar. La solució més fàcil són ajudes fiscals i menys burocràcia".
Per la seua banda, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la decisió de Volkswagen d'instal·lar la seua gigafactoria a la localitat valenciana de Sagunt suposa "un plus d'autoconfiança" per a l'economia i "serà clau" per a la reindustrialització de la Comunitat Valenciana.
Així mateix, ha destacat "la importància de l'autogovern" i de la col·laboració de les administracions amb el sector empresarial per a l'arribada de la gigafactoria de cel·les elèctriques de Volkswagen a la Comunitat Valenciana, la construcció de la qual va començar divendres passat amb la col·locació de la primera pedra.
En la seua intervenció, Ximo Puig ha incidit en el paper actiu demostrat per l'autogovern "per a aprofitar aquesta oportunitat".
"Sense l'autogovern, amb una Espanya centralitzada, i sense la col·laboració entre les administracions i el sector empresarial, hui no estaria ací la gigafactoria", ha recalcat.
Segons ha explicat, en l'actualitat la indústria de l'automòbil suposa el 10 % del PIB d'Espanya, i, gràcies a l'impacte que suposarà la posada en funcionament de la gigafactoría de Sagunt, s'aconseguirà "almenys" mantindre aquest percentatge dins de l'economia espanyola.
Ximo Puig ha incidit en la importància de "agilitzar i incrementar" la producció d'energies renovables i d'expandir per tota la Comunitat Valenciana, "i, especialment, en els espais públics", la xarxa de punts de recarrega. A més, també ha demanat que es generen nous incentius fiscals per a la compra de vehicles elèctrics.
CAMPUS BATTERY
El president també ha ressaltat que, des de l'inici del projecte de la gigafactoría, la Generalitat es va marcar com a objectiu el desenvolupament d'una nova Formació Professional adaptada a la realitat laboral i que enfortira, renovara i ampliara l'oferta de cicles.
D'aquesta manera, ha recordat que al costat de la gigafactoría es construirà el primer centre públic específic en el sector de producció de bateries, un Campus Battery que "consolidarà" l'aposta de la Generalitat per la FP dual i oferirà certificats de professionalitat que "facilitaran" als joves l'accés a l'ocupació.