MADRID/VALÈNCIA, 2 Jul. (EUROPA PRESS) -
L'Agència Tributària ha retornat 930,163 milions d'euros a 1.438.191 contribuents a la Comunitat Valenciana al final de la campanya de declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent al 2024 (IRPF 2024), la qual cosa suposa un augment del 2,8 per cent en l'import a retornar i una disminució de l'1,1 per cent en el nombre de devolucions.
D'acord amb la informació publicada hui dimecres per l'Agència Tributària, s'han pagat el 78,4% de les sol·licituds de devolució. Enguany, s'han presentat un total de 2.788.868 declaracions de la renda a la Comunitat Valenciana.
A nivell nacional, Hisenda ha retornat 9.100 milions d'euros a 12.577.000 contribuents, amb un creixement de les devolucions del 0,7% en nombre i del 5,8% en import pel que fa al tancament de l'any anterior. A dia de hui s'han abonat el 78,9% de les devolucions sol·licitades en nombre i el 66,5% dels imports a retornar que s'han sol·licitat.
En total, a la conclusió de la Campanya s'han presentat 24.570.000 declaracions, un 2,3% més que l'any passat, de les quals 15.932.000 amb resultat a retornar i 6.934.000 a ingressar.
Per lleres de presentació, destaquen les més de 2,9 milions de declaracions presentades mitjançant les vies més agiles sense desplaçament (la nova modalitat 'Renda Directa' per a la presentació instantània de declaracions senzilles, l'aplicació mòbil i el pla telefònic 'Li Cridem'), però també han crescut les declaracions confeccionades en les oficines.
En el cas de 'Renda Directa' han sigut més d'1.019.000 els contribuents que han optat per este servici. A través de l'aplicació mòbil s'han presentat 696.000 declaracions, un 7,6% més que l'any passat. D'este total, 518.000 es corresponen amb presentacions 'en un sol clic' i la resta són contribuents als quals la 'app' ha derivat a la web de l'AEAT per a realitzar alguna modificació i han tornat a l'aplicació per a concloure la presentació.
També el pla 'Li Cridem' ha mantingut impuls, amb 1.188.000 declaracions presentades, un 5,3% més que l'any anterior, i un any més torna a ser el principal sistema de presentació amb assistència personalitzada.
I això, malgrat l'important creixement de l'assistència en oficines, on s'han presentat 873.000 declaracions, un 5,1% més que l'any passat. Conjuntament, l'assistència telefònica i la presencial sumen, per tant, 2.061.000 declaracions, un 5,2% més que en la campanya anterior.