Indústria destina 2,45 milions d'euros en ajudes a les associacions empresarials que impulsen la reindustrialització

Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 21 mayo 2025 12:17

   VALÈNCIA, 21 May. (EUROPA PRESS) -

   La Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme ha convocat 2,45 milions d'euros en ajudes destinades a recolzar activitats no econòmiques desenvolupades per associacions empresarials que impulsen la reindustrialització de la Comunitat Valenciana el 2025, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

   Esta convocatòria, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), està dirigida a recolzar projectes que enfortisquen l'ecosistema industrial valencià des d'àmbits estratègics com la investigació, el desenvolupament i la innovació, la internacionalització, la sostenibilitat, la formació i el talent, la cooperació empresarial i clusters i la seguretat industrial, ha precisat l'administració autonòmica.

   Cada ajuda consistirà en una subvenció del 70 per cent dels costos que siguen admesos com a subvencionables, amb un import màxim per sol·licitud de 100.000 euros. La Generalitat ha indicat que únicament seran subvencionables les actuacions desenvolupades entre l'1 de gener i el 28 de novembre del 2025 que beneficien directament a empreses amb centre productiu a la Comunitat Valenciana.

    El pressupost mínim subvencionable del total d'actuacions per sol·licitud serà de 10.000 euros.

   La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha subratllat "la importància" d'esta convocatòria, "que busca dinamitzar al teixit associatiu i empresarial que treballa per una indústria més innovadora, digital, sostenible i competitiva".

   Cano ha assegurat que els membres del govern valencià estan "també compromesos en esta línia" i ha destacat la seua aposta "per una indústria forta, connectada i preparada per als reptes del futur de la Comunitat Valenciana".

PROGRAMES ACTUACIÓ

   La convocatòria s'articula en dues línies d'actuació. El Programa I compta amb un pressupost de 2.124.000 euros, destinat a les associacions empresarials sectorials i les agrupacions empresarials innovadores sempre que operen total o parcialment en àmbits sectorials industrials de la Comunitat Valenciana i que tinguen domicili social en esta autonomia.

    Estes entitats hauran de justificar la seua vinculació amb algun o varis dels següents sectors: indústria agroalimentària, automoció, biotecnologia, ceràmica, vidre, àrids i materials de construcció no metàl·lics, cuir i calçat, energies, envasos i embalatges, sector espacial i aeronàutic, joguet i productes infantils, sector fusta, moble i il·luminació, marbre i pedra natural, sector metall-mecànic, plàstic, producció audiovisual i videojocs, sector químic, tèxtil, i sector de la valorització de materials.

   El Programa II està destinat a les associacions empresarials multisectoriales d'àmbit comarcal sempre que tinguen seu o domicili social a la Comunitat Valenciana, almenys el 25 per cent de les seues associades siguen empreses industrials i acrediten haver desenvolupat activitat com a associació empresarial en estos àmbits, almenys en els anys 2022, 2023 i 2024. Disposa d'un pressupost de 326.000 euros.

   Tindran la consideració de despeses subvencionables les col·laboracions externes, les despeses laborals de personal propi de l'entitat destinat directament al pla d'actuació o les despeses de l'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció per empresa auditora externa, inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes.

TERMINIS

   El termini per a presentar les sol·licituds estarà obert fins al 17 de juny del 2025, tots dos inclusivament. La tramitació haurà de realitzar-se de forma telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat. El termini que tindran les entitats beneficiàries per a presentar la documentació justificativa serà fins al 28 de novembre del 2025.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press