ALACANT, 15 May. (EUROPA PRESS) -
La Guàrdia Civil investiga a un home de 65 anys com a presumpte autor d'un delicte de conducció temerària i altres tres de lesions per imprudència greu després de presumptament haver provocat un accident de trànsit el passat 3 de maig quan circulava en sentit contrari per l'autovia A-7 al seu pas pel terme municipal de Tibi. Este home, conductor del vehicle suposadament causant dels fets, va donar positiu en la prova d'alcohol.
El sinistre va ocórrer sobre les 16.30 hores d'este jornada i la Central Operativa del Subsector de Trànsit d'Alacant (COTA) va rebre un avís d'una col·lisió entre dos turismes en el quilòmetre 480,8 de la citada via. Fins al lloc es va desplaçar l'Equip d'Investigació de Sinistres del Subsector de Trànsit d'Alacant (EIS) per a esclarir el succeït, detalla l'institut armat en un comunicat.
La investigació va determinar que l'accident es va produir "com a conseqüència de la circulació en sentit contrari d'un dels vehicles, que va irrompre en l'autovia contra direcció, col·lisionant frontalment amb un altre turisme que circulava correctament".
En el cotxe que circulava correctament viatjaven una dona de 69 anys i un home de 79, mentre que en el vehicle que va envair el carril contrari ho feien un home de 65 i el seu acompanyant, una dona de 47.
Com a conseqüència de l'impacte, els ocupants de tots dos vehicles van quedar atrapats i els bombers del Consorci Provincial d'Alacant van acudir per a excarcerar-los. Els servicis sanitaris van atendre als ferits i l'home de 79 anys va ser traslladat en helicòpter a l'Hospital General d'Alacant per la gravetat de les seues lesions.
Al conductor del vehicle presumptament causant del sinistre se li van realitzar les proves d'alcohol i drogues, que van llançar un resultat positiu en alcohol i negatiu en substàncies estupefaents, precisen des de la Guàrdia Civil.
Les diligències s'han remès a la Secció Civil i d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Ibi i s'ha sol·licitat la retirada cautelar del permís de conducció de l'investigat, que serà sentit en declaració quan el seu estat de salut ho permeta, ja que es troba hospitalitzat.
UN ALTRE SINISTRE SIMILAR DIES DESPRÉS
Segons la Guàrdia Civil, un altre sinistre vial similar va ocórrer quatre dies després. Concretament, el 7 de maig a les 02.06 hores en l'A-7, en el quilòmetre 529, pertanyent al terme municipal de Crevillent, quan un home de 60 anys es va incorporar a l'autovia en sentit contrari i va arribar a recórrer 2,5 quilòmetres.
En este tram, va col·lisionar lateralment amb un altre turisme en el qual viatjava un home de 56 anys i tots dos van resultar il·lesos. La prova d'alcoholèmia que es va realitzar al conductor pel que sembla causant del sinistre va donar positiu.