Iraq.- Desenes de morts per l'ofensiva de les forces governamentals contra les milícies de la ciutat de Bàssora

Europa Press C. Valenciana
Actualizado: martes, 25 marzo 2008 13:21

BAGDAD, 25 de març (Reuters/EP)

Els intensos combats iniciats este matí entre les forces de seguretat iraquianes i les milícies implantades a la ciutat haurien provocat ja desenes de morts segons han informat fonts oficials iraquianes de les forces de seguretat i testimonis presencials.

L'ofensiva continuarà "fins que aconseguim el nostre objectiu", ha assegurat el comandant de les forces de terra que participen en l'operació, el general Ali Zaidan. "L'objectiu és eliminar els facinerosos. Hi ha combats i molts facinerosos" han mort, ha declarat.

Les televisions mostren efectius iraquians corrent pels carrers buits mentre diversos helicòpters sobrevolaven la ciutat. "Hi ha combats als carrers. Les bales arriben de totes bandes i podem escoltar les explosions de coets. Tot va començar a l'alba", ha explicat un dels veïns de Bàssora, Jamil, en declaracions telefòniques a Reuters des de sa casa.

Els veïns de Bàssora indiquen que les operacions es concentren a sis barris del nord de la ciutat, on es creu que l'exèrcit del Mahdi té una forta presència.

Dos poderoses milícies xiïtes, les Brigades Badr, afins a l'Assemblea Suprema Islàmica Iraquiana, i l'exèrcit del Mahdi, braç armat del Moviment Sadr, a més d'un altre partit xiïta xicotet, Fadhila, combaten des de fa mesos per a ser el poder predominant a Bàssora, la segona ciutat més important i poblada del país, després de Bagdad, porta de l'Iraq al golf Pèrsic i clau per al control de les reserves petrolieres del sud del país.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press