Iris Tió i Lilou Lluís seguixen fent història per a Espanya amb l'or mundial en Duo Lliure

Archivo - Arxiu - La parella espanyola formada per Lilou Lluís i Iris Tió en el Duo Lliure
Europa Press/Contacto/Zou Jingyi - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 24 julio 2025 15:20

   BARCELONA, 24 Jul. (EUROPA PRESS) -

   La parella espanyola de natació artística formada per Iris Tió i Lilou Lluís s'ha proclamat hui dijous campiona del món a Singapur en la rutina de Duo Lliure, en una enorme actuació que els ha permès superar a Itàlia, Rússia i a una Xina que es va quedar sense medalla, mentre que Tió suma el seu segon or en este campionat i Lluís contribuïx a que la història de la delegació espanyola en este Mundial seguisca creixent.

   Mai abans una parella espanyola havia aconseguit un or mundialista en esta rutina, ni en Duo, però Lilou Lluís i Iris Tió, sobretot, seguixen obstinades a canviar el rumb de la història. De moment, Tió suma dos ors que s'havien resistit fins a arribar a Singapur i, amb Andrea Fuentes als comandaments, es confirma que Espanya torna i amb magnificència a l'elit de la natació artística mundial.

    Des del bronze sumat en el Mundial 2011 de Shanghái (Xina), precisament per l'ara seleccionadora Andrea Fuentes fent parella amb Ona Carbonell, no havia tornat a pujar Espanya a un podi mundialista en esta rutina. Esta vegada, amb una dos voltes daurada Iris Tió (22 anys) i una joveníssima Lilou Lluís (18 añoa), Espanya se supera.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press