VALÈNCIA, 21 Oct. (EUROPA PRESS) -
Itene ha engegat una nova àrea de formació en Transport, Logística i Transformació Digital, amb un calendari de cursos que va començar esta tardor i es perllongarà durant 2026.
L'objectiu és "reforçar les competències dels professionals i acompanyar a les empreses en la seua transició cap a una logística més innovadora i resiliente, impulsada per tecnologies que ja estan transformant el sector com la intel·ligència artificial, els bessons digitals, el blockchain, la robòtica o la mobilitat sostenible i elèctrica", ha explicat l'institut tecnològic en un comunicat.
El calendari formatiu inclou cursos sobre Lligen Logistics, digitalització documental (i-CMR), IA aplicada a la gestió de magatzems, logística del fred i traçabilitat intel·ligent, compres sostenibles, última milla i omnicanalidad, bessons digitals i l'intensiu NextGen Logistics, centrat en tecnologies emergents.
La programació, iniciada esta tardor, combina formats online, híbrids i presencials, fomentant tant la flexibilitat com el networking entre professionals i el contacte directe amb docents d'àmplia experiència empresarial.
El claustre està format per experts del sector i personal tècnic d'ITENE que traslladen a l'aula la seua experiència en projectes de sensorización, automatització, mobilitat intel·ligent i sostenibilitat logística. Amb més de 200 professionals, dels quals més de 120 estan dedicats a R+D+i, ITENE reforça el seu compromís amb la formació aplicada i amb la transferència de coneixement cap a les empreses.
A través d'esta proposta formativa, ITENE cerca acostar la innovació tecnològica al teixit empresarial i contribuir a una logística més eficient, sostenible i connectada.