Rober Solsona - Europa Press
VALÈNCIA, 15 Oct. (EUROPA PRESS) -
La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha incorporat a la causa l'àudio d'una telefonada realitzada per una tècnica d'Emergències als Bombers entre les 12.45 i les 13.15 hores d'aquell dia en la qual traslladava que "seria interessant" que alguns efectius que vigilaven la rambla del Poyo i el riu Magre es mobilitzaran també a Paiporta. La resposta rebuda va ser: "Val, veurem a veure què es pot fer".
La Sotsdirecció General d'Emergències ha remès a la magistrada, en resposta a l'ofici lliurat per ella el 10 d'octubre, l'enregistrament de la telefonada registrada en el sistema Cordcom entre una treballadora de l'112 i el Consorci Provincial de Bombers de Valencia.
Es tracta d'un àudio d'uns 48 segons, al que ha tingut accés Europa Press, que es desenvolupa de la següent manera. En primer lloc, la treballadora assenyala: "Hola (...), heu mobilitzat a uns bombers forestals per a vigilar la Rambla del Poyo i el riu Magre. Seria interessant que els bombers forestals mobilitzats a la vigilància de la rambla del Poyo si pogueren s'acostaren a veure l'escala que hi ha a Paiporta també". A això, des de Bombers contesten: "Val, veurem a veure què es pot fer".
La petició de la gravació per part de la magistrada es va produir després que esta tècnica del Centre de Coordinació d'Emergències declarara com a testimoni el passat 7 d'octubre i confirmara que no s'oposava al fet que se sol·licitara la gravació.
En la seua compareixença, la treballadora va explicar que va fer una telefonada al Consorci Provincial de Bombers entre les 12.45 i les 13.15 hores en la qual els va sol·licitar que la brigada que s'havia mobilitzat al barranc del Poyo s'acostara a l'escala de Paiporta. Va afegir que "mai els van comunicar res".
Així mateix, va comentar davant de la jutgessa que "no es va desactivar l'alerta hidrològica del Barranc del Poyo en cap moment". Es va activar el 29 d'octubre a les 12.20h "i no es va desactivar en cap moment", va insistir.
L'alerta hidrològica del Magre, va agregar, tampoc es va desactivar i la tècnica va manifestar que té entès que es va ampliar a la zona del Xúquer. A més, va dir que durant el matí del 29O --quan es va desenvolupar el seu torn-- no es va donar una ordre als Bombers perquè es retiraren i a la vesprada, ho desconeix.