Rober Solsona - Europa Press - Archivo
VALÈNCIA, 7 May. (EUROPA PRESS) -
El Consell ha aprovat un decret la concessió de dos subvencions per import total de 757.928,66 euros per a la Fundació Laboral de la Construcció i la Federació Empresarial Metal·lúrgica Valenciana per a la formació de professionals que treballen en la reconstrucció de les zones afectades per la dana.
Així, ha aprovat un decret que establix les bases reguladores i concessió directa de subvencions per a la realització d'accions formatives relacionades amb el sector de la construcció i la rehabilitació d'edificis amb l'objectiu de disposar de la mà d'obra qualificada que requerixen les empreses del sector per a la reconstrucció de les zones afectades per la dana.
A través d'este decret, Labora subvencionarà amb un total de 757.928 euros a la Federació Empresarial Metal·lúrgica Valenciana (FEMEVAL) i a la Fundació Laboral de la Construcció, cadascuna de les quals rebrà 378.964 euros, perquè impartisquen de forma immediata accions de formació no formal, de caràcter modular i destinades a ajudar a treballadors aturats residents a la Comunitat Valenciana a adaptar-se a les necessitats del mercat laboral.
La formació se centrarà fonamentalment en la rehabilitació d'edificis i entorns, en particular en el vessant energètic; i en la construcció d'edificis eficients i sostenibles. Tindrà una durada de 30 hores i podrà iniciar-se a partir dels 10 dies de l'entrada en vigor d'este decret i finalitzarà abans del 30 de juny del 2025.