VALÈNCIA, 26 Jun. (EUROPA PRESS) -
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de València ha aprovat este divendres el projecte per a baixar a calçada el carril-bici del Passeig de l'Albereda en el tram comprès entre el pont del Regne i el pont de Monteolivete, en el barri de Penya-roja i dins del districte de Camins al Grau.
Així ho ha indicat l'edil portaveu de l'executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local. El projecte s'ha aprovat per import total de 476.778,34 euros (IVA inclòs) i un termini d'execució de tres mesos.
Esta és una iniciativa contemplada en el Pla Director de la Bicicleta de València que permetrà reubicar en la calçada de l'Albereda l'actual carril bici que transcorre per la vorera sud, pegat als escocells.
Este carril té 450 metres de longitud i 2 metres d'amplària i presenta "importants defectes en el seu traçat", per la qual cosa des del Servici de Mobilitat s'ha considerat "adequat procedir a la seua reparació i millora, amb més espai i una ubicació més segura".
Des d'este departament del consistori han explicat que l'actuació permetrà crear un carril bici de 2,50 metres d'amplària, bidireccional i segregat per la calçada. Això afavorirà, alhora, recuperar tot l'espai de la vorera per als vianants.
A més, l'estacionament en bateria passarà a cordó, quedant el nou itinerari ciclista entre la vorera i l'aparcament, ha agregat el consistori.
Esta solució "permet mantenir un recorregut adequat per a les persones usuàries del carril bici al llarg del Passeig de l'Albereda" i contribuïx a reduir "la interferència d'usuaris del carril bici amb les persones a peu".
Els únics traçats pels quals el carril es mantindrà sobre vorera són la intersecció amb el pont de Monteolivete i al seu pas per darrere de la parada dels autobusos de l'Empresa Municipal de Transports.
A més, es traslladaran elements de mobiliari urbà a altres llocs de menor afecció, s'adequarà el pas de vianants proper a la intersecció amb el pont de Monteolivete, s'arreglaran les rigolas i pavimentació en mal estat i s'adaptarà tot a l'Ordre TMA/851/2021 d'accessibilitat.
Juan Carlos Caballero ha assegurat que l'objectiu de tota esta actuació és "seguir guanyant en seguretat". "Per a l'Ajuntament de València, per a l'alcaldessa de València --María José Catalá (PP)--, els carrils bici i la mobilitat d'esta ciutat han de ser sinònim de seguretat i de tranquil·litat", d'ací la idea de "prioritzar esta seguretat i en la dels vianants per sobre de tot", ha manifestat l'edil.
"Estàvem acostumats a una política hooligan de mobilitat i de carrils bici que eren insegurs i pels quals l'anterior alcalde --Joan Ribó (Compromís) no recomanava transitar als seus propis fills i nets. Ara treballem perquè els carrils bici siguen sinònim de seguretat", ha agregat Caballero.