Rober Solsona - Europa Press
VALNCIA, 26 Nov. (EUROPA PRESS) -
L'alumnat afectat per la riuada podr triar individualment, en el moment de matricular-se de la Prova d'Accés a la Universitat (PAU), si fa la seua convocatria ordinria al juny o al juliol.
Així ho ha donat a conixer la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació després de la reunió, este dimarts, de la Comissió Gestora dels processos d'accés i preinscripció en les universitats públiques del Sistema Universitari Valenci.
En la sessió s'han posat sobre la taula diferents mesures d'adaptació de la PAU plantejades per la Conselleria d'Educació per als estudiants afectats de 2 de Batxillerat i cicles formatius de grau superior, tant d'instituts públics com de centres concertats i privats. Així mateix, s'han estudiat les mesures a aplicar en la prova d'accés per a majors de 25 i 45 anys.
La Comissió Gestora de la PAU, considerant que el Reial decret 534/2024, d'11 de juny, que regula els requisits d'accés en els ensenyaments universitaris oficials de Grau, les característiques bsiques de la prova d'accés i la normativa bsica dels procediments d'admissió, no possibilita canviar l'optativitat dels exmens de la PAU del 2025, ha acordat que aquest curs hi haur tres dates de PAU: l'ordinria (3, 4 i 5 de juny), l'extraordinria (que ser ordinria per a l'alumnat afectat i que se celebrar l'1, 2 i 3 de juliol) i una altra extraordinria (22, 23 i 24 de juliol) només per a afectats per la riuada que vulguen utilitzar com a convocatria ordinria la de l'1, 2 i 3 de juliol.
D'esta manera, a l'estudiantado afectat pel temporal se li permetr presentar-se a dues convocatries de les tres, les que preferisca segons la docncia rebuda i la seua situació particular, sempre que siguen dues convocatries consecutives, de manera que la primera a la qual es present ser considerada ordinria a l'efecte de preinscripció i la segona ser considerada l'extraordinria.
Ser l'alumnat que haja patit els efectes de la barrancada qui decidir individualment en el moment de matricular-se de la PAU al fet que convocatria vol presentar-se com a ordinria. Els exmens seran els mateixos per a tot l'estudiantado en cadascuna de les convocatries.
IGUALTAT DE CONDICIONS
Les qualificacions de la PAU de l'1, 2 i 3 de juliol es publicaran el 8 de juliol i l'assignació de places universitries es realitzar l'11 de juliol, per la qual cosa tots els estudiants que s'hagen presentat a la convocatria ordinria de juny o juliol competiran en igualtat de condicions en el procés d'admissió universitria.
Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana enviaran en els prxims dies a la Comissió Gestora la relació de l'alumnat afectat per la riuada.
Des de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació s'agrax la resposta que s'ha donat per part de les universitats, "que no han dubtat a fer un esfor extra per a beneficiar a este alumnat", subratlla este departament en un comunicat.
Esta acció se sumisca a les mesures ja adoptades per la Conselleria d'Educació que permet que els centres, fent ús de la seua autonomia, puguen flexibilitzar l'horari lectiu del segon curs de Batxillerat. Per a aix, els centres podran efectuar ampliacions de l'horari lectiu, sempre que la dotació de plantilla ho permeta i el professorat no supere la jornada lectiva setmanal establida en la normativa vigent.
Respecte a les Proves de Majors (PAM), es far una segona convocatria sempre que hi haja alumnat que manifeste que ha sigut afectat per la riuada. Esta convocatria de les PAM ser 4 setmanes després de la convocatria oficial de les PAM, que ser els dies 10 i 17 de maig del 2025. D'esta manera, les PAM extraordinries seran els dies 7 i 14 de juny del 2025.