VALÈNCIA, 2 May. (EUROPA PRESS) -
L'obra del erudit valencià Enric Valor esdevé una ferramenta d'inclusió gràcies a l'activitat posada en marxa per la Secció IES Conselleria de València per a destacar la importància de les rondalles per a fomentar l'aprenentatge.
Amb el lema 'El Valor de llegir en un centre de menors', s'ha celebrat el Dia del Llibre donant difusió entre els xics i xiques a les rondalles d'Enric Valor com a mesura d'integració, ja que es poden adquirir versions molt adaptades per a aquells alumnes amb més dificultats.
A més, des del centre volen "posar en èmfasi la figura de Valor com un gran escriptor reconegut més enllà de les nostres fronteres i traduït a altres llengües, com és el cas de l'anglés", destaquen els impulsors de la iniciativa.
Mitjançant aquesta activitat, --a la presentació de la qual han assistit M. Lluisa Gea Valor i Enric Valor (néta i fill de l'escriptor) l'alumnat ha elaborat material divers relacionat amb diferents assignatures i àmbits.
Així, per exemple, per a la classe de Valencià han treballat les rondalles, en Castellà, l'estructura de l'entrevista, la traducción en el cas d'Anglès i per a Plàstica han creat fotografies promocionals de cada rondalla.
A més, dins de l'àmbit de la Tecnologia s'ha fet la construcció d'un joc amb objectes quotidians de les rondalles i la seua traducció; en
Matemàtiques han estudiat sistemes de mesures per a les fotos promocionals; en Geografia i Història han parat atenció a la societat tradicional agrícola a la industrial; i en Educació física s'han desenvolupat jocs tradicionals dels rondalles d'Enric Valor.
ANÈCDOTES
En acabar la posada en comú, els alumnes van poder entrevistar els familiars d'Enric Valor, els qui van contar moltes anècdotes sobre l'autor. Finalment, els assistents van realitzar un kahoot que els alumnes havien preparat sobre la vida i obra d'Enric Valor.
La connexió de la Secció de l'IES Conselleria amb altres centres i institucions d'inclusió ha fet possible una participació plural, inclosa l'EPA del centre penitenciari de Picassent, que malgrat ser d'adults compta amb alumnes de la mateixa naturalesa que la Secció.
Cal recordar que Enric Valor va escriure 18 de les seues rondalles des de la presó, i aquest fet també va atorgar rellevància a la presència de l'escola en l'activitat, subratllen.
La Fundació Diagrama, una vegada més, va col·laborar amb la Secció des de tots els àmbits per a la realització de l'activitat i la supervisió i cura dels alumnes.