VALÈNCIA, 9 Dic. (EUROPA PRESS) -
L'Entitat Metropolitana de Serveis Hidràulics (EMSHI) ha conclòs este dimarts les obres del tram III de la nova canalització que connecta l'Estació de Tractament d'Aigua Potable (ETAP) de la Presa amb els municipis valencians de Paterna, València i Mislata, una infraestructura estratègica per a millorar la seguretat, versatilitat i eficiència del subministrament en alta en l'Àrea Metropolitana de València.
L'actuació ha permès renovar les conduccions principals de proveïment, responsables d'incorporar al sistema metropolità l'aigua tractada en l'ETAP de la Presa. El nou tram està format per dues canonades d'acer d'1.400 mm de diàmetre, la capacitat conjunta del qual aconseguix els 6.000 litres per segon. Este cabal seria suficient, per exemple, per a omplir una piscina olímpica "en amb apenes set minuts, la qual cosa mostra de forma clara l'increment de capacitat que incorpora la nova infraestructura".
Respecte a la rellevància del projecte, el president de l'EMSHI, Carlos Mundina, ha assenyalat que "la finalització d'este tram suposa un pas decisiu per a enfortir un sistema de proveïment del que depenen més d'un milió i mig de persones". "Amb estes obres millorem la seguretat hídrica, incrementem la capacitat de resposta davant de qualsevol incidència i avancem cap a una xarxa metropolitana més moderna, eficient i resiliente", ha explicat.
La primera de les conduccions donarà continuïtat al futur tram IV, que permetrà reforçar el subministrament a la ciutat de València i al subsistema de l'Horta Nord. La segona farà possible la interconnexió amb una altra de les grans aducciones del sistema metropolità: la que partix de l'ETAP del Realón, responsable del proveïment de l'àrea sud de València.
Com ha explicat Mundina, amb la finalització d'este tram, l'EMSHI avança en la consecució de tres objectius estratègics: "reduir la vulnerabilitat del sistema i augmentar la seua flexibilitat operativa; millorar el rendiment hidràulic, optimitzant l'eficiència del transport de l'aigua i incrementar la capacitat de subministrament, garantint un proveïment més robust i segur per als més d'1,5 milions d'habitants de l'àrea metropolitana.
INVERSIÓ, TERMINI I COMPLEXITAT TÈCNICA
Les obres han suposat una inversió final de 43,8 milions d'euros, "la qual cosa representa 600.000 euros menys que la quantitat inicialment pressupostada", i s'han executat en un termini total de 30 mesos.
La intervenció ha implicat la instal·lació de més de deu quilòmetres de canonada d'acer d'1.400 mm de diàmetre, així com l'execució de treballs d'alta complexitat tècnica. Entre ells destaquen els encreuaments subterranis de les carreteres V-30 i N-220, resolts mitjançant claves que han permès evitar qualsevol afecció al trànsit rodat.
Amb la conclusió del tram III, l'EMSHI reafirma el seu compromís amb la modernització i millora contínua de les infraestructures que garantixen el subministrament d'aigua potable en alta, assegurant un servici fiable, eficient i preparat per als reptes presents i futurs de l'Àrea Metropolitana de València.