Les Arts "torna a batre rècord" d'ingressos i espectadors el 2023

Els ingressos per taquilles, esdeveniments, lloguer d'espais i patrocini sumen 1.663.000€ més que en l'exercici anterior

Archivo - Arxiu - Els actors durant la passada gràfica de l'òpera 'Don Giovanni' al Palau de les Arts (arxiu)
Jorge Gil - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 28 junio 2024 15:15

   VALÈNCIA, 28 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El Palau de les Arts Reina Sofia de València "torna a batre rècord d'ingressos i espectadors el 2023", segons reflectix l'informe dels Comptes Anuals, aprovades pel Patronat de la Fundació.

   En concret, els comptes anuals corresponents a l'exercici del 2023 es tanquen amb un saldo positiu de 2.228.797 euros, que "confirma el canvi de tendència en la comptabilitat dels últims anys, en sumar un nou exercici amb saldo positiu, que compensa els registres negatius acumulats en l'històric de comptes", subratllen els responsables del teatre d'òpera en un comunicat.

   El resultat és producte, "no només d'un increment generalitzat en el capítol d'ingressos propis de la Fundació, sinó també gràcies a una política d'estalvi i d'eficiència en la despesa", recalquen.

   Referent als ingressos propis, destaca particularment l'augment en un 62,47% en l'apartat dedicat al lloguer d'espais i gestió d'esdeveniments, que suma un total d'1.322.169,06 euros.

   Mentre que el capítol dedicat als ingressos propis també reflectix el comportament positiu dels plans de mecenatge i patrocini de la Fundació, que supera en un 31,47% els nombres de l'any anterior, amb 83.389,02 euros.

   De la mateixa forma, es manté el comportament ascendent del taquillaje corresponent a l'activitat artística de les Arts, que marca un rècord, en recaptar en el passat 2023 un total de 256.771,74 euros més respecte a l'any anterior, la qual cosa suposa un augment del 6,35 % en aquest apartat.

   Esta dada es confirma amb l'increment generalitzat de públic en tota la programació de les Arts, amb pujades del 13,29 % en la programació operística o del 13,58% en les activitats de proximitat i obertura a nous públics en l'apartat 'Les Arts és Per a Tots?.

   En total, 120.185 espectadors van gaudir de les diferents propostes de la Temporada de Les Arts, als quals s'afigen els 30.125 procedents dels esdeveniments institucionals, juntament amb els 269.166 visitants d'esdeveniments privats, lloguers, rodatges i visites guiades.

REDUCCIÓ MITJANA D'EDAT

   El 2023 es manté també la reducció progressiva de la mitjana d'edat dels últims anys: d'una mèdia d'edat entre 55 i 57 anys en prepandemia, la mitjana del 2023 es va situar en 47 anys.

    D'altra banda, els Comptes Anuals reflectixen l'impacte dels plans d'estalvi i eficiència en la gestió de subministraments engegats per la Fundació el 2023, amb una reducció de la despesa energètica en un 5,26%, la qual cosa suposa 107.000 euros menys que el 2022.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press