VALÈNCIA, 29 Oct. (EUROPA PRESS) -
L'Estratègia de Salut Digital de la Comunitat Valenciana invertirà 235 milions fins al 2027 per a enfortir el sistema sanitari valencià a través de nous tecnologies, reduir les llistes d'espera, agilitar diagnòstics i millorar l'atenció sanitària.
Així ho ha assenyalat hui dimarts el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la presentació d'este document en un acte celebrat en el saló d'actes de l'edifici de Salut Pública amb l'assistència del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i el secretari autonòmic de Planificació, Informació i Transformació Digital; Bernardo Valdivieso.
La finalitat és preparar el sistema de salut valencià davant de l'impacte que pot generar en la pressió assistencial una previsió d'augment poblacional del 13,2% fins a 2037 --675.000 persones en 15 anys-- amb "un sistema de salut d'avantguarda en medicina de precisió i personalitzada". "Hui arranca un nou compromís perquè la gent viu més i la nostra obligació és que visca millor", ha recalcat Mazón.
Per a això, el pla compta amb quatre objectius, set eixos, 20 iniciatives i més de 200 projectes. Entre ells, destaca l'engegada d'història clínica única i centralitzada d'última generació per a la Comunitat Valenciana.
Així mateix, s'implantarà un anell radiològic que inclourà les imatges mèdiques de tots els centres sanitaris, la qual cosa permetrà el treball en xarxa i la possibilitat d'incorporació ordenada, trasparente i equitativa de la Intel·ligència Artificial per al suport al diagnòstic dels professionals sanitaris.
Este anell, que ja està en construcció, es desenvoluparà en etapes i finalitzarà al juny 2025, possibilitant que les proves de radiodiagnòstic es que realitzen en un centre en concret es puguen consultar en tots centres de la Comunitat.