1107079.1.260.149.20260727125620
Panells informatius en el Palau de la Borsa de Madrid, a 7 de juliol del 2026, a Madrid (Espanya). - Ricardo Rubio - Europa Press
MADRID, 27 Jul. (EUROPA PRESS TELEVISIÓ) -
L'índex Ibex 35 de la Borsa de Madrid ha arrancat la sessió d'este dilluns amb un avanç de l'1,1%, la qual cosa ha provocat que el selectiu madrileny haja fregat els 19.800 punts i se situe en els 19.795,30 enters, amb el preu del petroli retrocedint quasi un 7%, rondant els 90 dòlars, gràcies als avanços en les converses entre Estats Units (EUA) i Iran.
En concret, les autoritats iranianes han afirmat que existix un intercanvi de missatges amb EUA, encara que han subratllat que la seua "prioritat" actualment és "defensar" la seua "sobirania" i "integritat territorial" i protegir al seu poble "dels crims de guerra que està cometent" el país nord-americà.
"Ells --els nord-americans-- estan intercanviant missatges, però per a Iran la prioritat en la situació actual és defensar la nostra sobirania i integritat territorial i protegir al nostre poble d'estos crims de guerra que està cometent EUA", ha assenyalat el portaveu del Ministeri d'Exteriors iranià, Esmail Baqaei.
En este context, el Brent baixava un 6,8%, cotitzant el barril de petroli de referència per a Europa en 90,2 dòlars, mentre que el WTI, de referència a EUA, cotitzava sobre els 83,6 dòlars, després de decréixer un 6,5%.
D'altra banda, en el terreny empresarial, Línia Directa ha indicat que va obtenir un benefici net de 52,09 milions d'euros en el primer semestre de l'any, la qual cosa suposa un increment del 19% enfront del mateix període de l'any passat. Acciona Energia ha comunicat que ha aconseguit un acord per a la venda d'una cartera eòlica de 361 megavats (MW) a Espanya a la portuguesa Galp per 432 milions, sense deute financer en el perímetre.
I, finalment, Sabadell ha assenyalat que inicia este dilluns un programa de recompra d'accions pròpies per un import màxim de 331 milions d'euros amb l'objectiu de retenir els títols en autocartera per a la seua posterior amortització via reducció de capital.
En l'obertura de la sessió d'este dilluns en la Plaça de la Lleialtat, el valor que més perdia en els primers instants de negociació era Repsol (-2,9%), seguit de Naturgy (-1,4%) i Acerinox (-0,4%). En l'extrem oposat del selectiu, les majors pujades en l'arrencada de la jornada corresponien a IAG (+4%), Grifols (+2,2%) i Inditex (+2%).
En el Vell Continent, entre els principals índexs borsaris, el Ftse100 de Londres iniciava la sessió amb alces (+0,5%), al mateix temps que el Dax de Frankfurt creixia un 1,4% i el parisenc Cac 40 avançava un 0,9%.
En el mercat de renda fixa, el rendiment del bo sobirà espanyol amb venciment a 10 anys cotitzava en el 3,6% després de decréixer un 1,2%. Respecte a les divises, l'euro guanyava en el seu encreuament enfront del dòlar, fins a negociar-se a un tipus de canvi en els mercats d'1,1407 dòlars.