Llíria duu a terme una neteja especial del canal davant de possibles pluges torrencials

Treballs de neteja del canal
AYUNTAMIENTO DE LLÍRIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 3 septiembre 2025 13:44

   VALÈNCIA, 3 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El personal operari de les brigades DANA, finançat pel Ministeri de Transició Ecològica, ha netejat de brossa, herbes, terra i abocaments el canal davant de possibles pluges torrencials, segons ha informat el regidor de Política Territorial i Camins de Llíria, Paco García.

   Els treballs, que han sigut coordinats per la Brigada de Camins, s'han desenvolupat per fases i trams de la llera. S'ha procedit, en primer lloc, a retirar tots els mobles, estris i voluminosos que s'havien dipositat en el mateix para, tot seguit, realitzar la neteja de males herbes i buidar el bol del canal de la terra que s'ha anat sedimentant estos últims anys.

   García ha assenyalat que esta conducció "té per objecte captar el vessament superficial de les aigües que cauen en els turons de San Miguel, La Torreta i Santa Bàrbara abans de la seua entrada al casc urbà, interceptant estes aigües i conduint-les fóra del municipi evitant així grans quantitats d'aigua en els carrers d'estos barris, així com arrossegaments de terra i llot".

   El canal és de secció trapecial té una longitud de diversos quilòmetres i està construït en formigó sobre el vessant dels turons. Esta infraestructura és de "vital importància" per a alleujar i desviar el flux de corrent d'aigua ocasionada en els episodis de pluges torrencials que es produïixen amb freqüència en l'inici de la tardor, "de manera que contribuïx a disminuir en gran mesurada els vessaments fins al casc urbà de Llíria", ha dit.

   Estes tasques es realitzen de forma periòdica i en els trams que major brutícia han acumulat. Però enguany, "s'ha aprofitat la col·laboració del Ministeri i la subvenció rebuda per a la contractació de personal, per a fer una neteja a fons i en tota l'extensió de la xarxa del canal", ha explicat.

   La brigada DANA per a camins, que conformen un total de huit efectius, s'ha distribuït en dos períodes. El primer, de juliol a desembre, i el segon que s'incorporarà a l'octubre fins a febrer del 2026.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press