Rober Solsona - Europa Press
VALÈNCIA, 22 Sep. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha destacat l'actuació de la Conselleria de Cultura per a garantir que es puguen celebrar les activitats que estaven programades en el Teatre Principal de València, després que s'haja decretat el seu tancament immediat al públic per deficiències estructurals.
"Jo em quede amb la rapidesa que ha tingut la Conselleria de Cultura d'assegurar que tota la programació cultural que estava prevista en el Teatre Principal, i que per tant estava prevista en la ciutat de València, es va a mantenir en la ciutat de València", ha manifestat a preguntes dels periodistes després d'un acte en el Monestir de San Miguel dels Reis.
Este dimarts s'ha anunciat que el Principal --immoble propietat de la Diputació de València la programació de la qual depèn de l'Institut Valencià de Cultura (IVC) de la Generalitat-- tanca les seues portes "per seguretat" de forma immediata, després que la corporació provincial haja rebut un informe pericial que determina que l'edifici presenta deficiències estructurals i funcionals com no complir els requisits per a garantir una evacuació eficient en cas d'emergència. Precisament, aquesta decisió ha arribat un dia després de la presentació de la programació de l'IVC per al primer trimestre de la temporada 2026/2027.
Qüestionat per com valora el tancament del teatre i la forma en la qual s'ha produït l'anunci, Llorca ha remarcat que no ha pogut "seguir" la roda de premsa en la qual s'ha anunciat la decisió, en la qual ha intervingut el president de la Diputació, Vicent Mompó, amb el que no té "molta informació" sobre este tema quan li agrada ser "molt prudent amb el tema de les informacions".
"El que m'ha arribat a mi és que sembla que s'han detectat unes deficiències en l'edifici, que cal fer obres per a millorar-les i que, per tant, s'ha de procedir al tancament", ha exposat.
Dit això, el cap del Consell ha lloat la "rapidesa" del govern valencià a l'hora d'assegurar la programació del Principal: "Jo crec que així s'ha de treballar en l'administració. Jo estic molt orgullós hui de la gestió de la Generalitat, perquè ha permès o ha garantit que estes activitats culturals, que són molt importants per a part de la societat, se celebren i estiguen confirmades en la ciutat".