CASTELLÓ 18 Jun. (EUROPA PRESS) -
Educació de la Generalitat obrir per al prxim curs 2020-2021 una tercera secció de l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI) de Castelló en el Grau. Aquesta nova secció, que se suma a les de Vinamargo i Almassora, tindr la seu en el CIPFP Costa de Azahar de Castelló i naix amb una oferta de 130 places d'anglés en dos grups de primer d'A2 i dos més de primer de B1.
El conseller, Vicent Marz, ha subratllat que "la nova secció de l'EOI de Castelló és una realitat grcies a la collaboració de la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Castelló", i ha afegit que "és important estendre l'oferta d'ensenyament d'idiomes i acostar-la als barris de la capital de la Plana i als pobles del voltant per a fer més accessible la formació en llengües, que afavoreix també el futur laboral".
Per la seua banda, el regidor d'Educació de Castelló, Francesc Mezquita, ha manifestat que "la ubicació d'aquest servei en el Grau de Castelló és un encert absolut perqu facilitar l'accés a l'aprenentatge de llengües a un nucli poblacional de prop de 20.000 persones i, a més, també a tota la població que viu en la costa de Benicssim".
DOTZE IDIOMES
L'EOI de Castelló, situada en l'antic campus de Borriol, al costat de les seccions de Vinamargo (IES Matilde Salvador), Almassora (IES Álvaro Falomir) i ara el Grau (CIPFP Costa de Azahar) ofereix 12 idiomes: alemany, anglés, rab, castell per a estrangers, eusquera, francés, itali, portugués, romanés, rus, valenci i xinés.
Educació de la Generalitat activar del 3 al 14 de juliol l'admissió telemtica en la web telematricula.es per al prxim curs en les 24 EOI valencianes i les seues 50 seccions distribudes per 67 municipis.
En les EOI valencianes hi ha un ventall d'oferta de 17 idiomes diferents segons el centre: alemany, anglés, rab, espanyol, eusquera, francés, grec, itali, portugués, romanés, rus, valenci, xinés, neerlandés, finés, polonés i japonés.