Onze dones alliberades i set detinguts en una operació contra el tràfic de persones a Alacant

1026280.1.260.149.20251112151446
Vídeo de la noticia
Agents de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal dedicada a l'explotació sexual en les localitats alacantines de Denia i Els Poblets, detenint a set persones i alliberant a onze dones captives. - POLICÍA NACIONAL
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 12 noviembre 2025 15:14

    MADRID, 12 Nov. (EUROPA PRESS) -

   Agents de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal suposadament dedicada a l'explotació sexual en les localitats alacantines de Dénia i Els Poblets, en una operació en la qual han detingut a set persones i alliberat a onze dones captives.

   Segons un comunicat del Ministeri de l'Interior, Policia i Guàrdia Civil, s'han realitzat cinc registres en els municipis en els quals s'han intervingut prop de 50.000 euros en metàl·lic, 100 grams de cocaïna, tres vehicles i diversos dispositius electrònics i llibres de comptabilitat de l'organització.

   Als detinguts se'ls atribuïxen els delictes de tracta d'éssers humans, pertinença a grup criminal, contra la salut pública, contra el dret dels treballadors, afavoriment de la migració irregular i blanqueig de capitals.

   La investigació va començar al novembre del 2024, quan els agents van detectar a una possible víctima de tracta d'éssers humans en l'Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas. Una vegada que la víctima va interposar la denúncia, els investigadors van identificar a un grup criminal assentat a Dénia que es dedicava a captar dones per a la seua explotació sexual.

   Esta organització, originària de Colòmbia, captava a les víctimes en este país i les portava a Espanya aprofitant-se en molts casos del seu estat de vulnerabilitat i de necessitat econòmica. Les dones finançaven el seu trasllat amb préstecs als quals afegien un interès molt elevat, la qual cosa generava un deute fictici i obligava a les víctimes a saldar-les exercint la prostitució en els seus locals.

   L'operació ha sigut desenvolupada de forma conjunta entre efectius de les Comandàncies de Madrid i Alacant, de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i de la Unitat de Seguretat Ciutadana, per part de Guàrdia Civil, així com del Grup II de la Brigada Provincial d'Estrangeria i Fronteres de València i de la Brigada Local d'Estrangeria i Fronteres de Dénia, per part de Policia Nacional.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià