Oposició demana retirar llei de Concòrdia després de informe d'ONU que situa a la Comunitat "en el mapa de la vergonya"

El PP critica que l'informe és "una broma" i Vox diu que l'ONU "vulnera la sobirania dels pasos"

La diputada del PSPV-PSOE, Mercedes Caballero
JOSÉ CUÉLLAR/CORTS VALENCIANES
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 3 mayo 2024 16:13

   VALNCIA, 3 May. (EUROPA PRESS) -

   PSPV i Compromís han demanat la retirada de la proposició de llei de Concrdia després de l'informe de l'ONU que insta al Govern d'Espanya al fet que "prenga les mesures necessries" per a preservar la memria histrica enfront de les lleis autonmiques com la de la Comunitat Valenciana, que la "situa en el mapa de la vergonya" i fa de Valncia "capital internacional de la vergonya".

   Així s'han pronunciat la diputada del PSPV-PSOE Mercedes Caballero i el síndic de Compromís, Joan Baldoví, en declaracions als mitjans prvies a la comissió de Justícia i Interior de Les Corts, on s'han produt les compareixences de representants de la societat civil per a tractar la Llei de Concrdia.

   Caballero ha acusat a Carlos Mazón de liderar "un govern irresponsable internacionalment i situar a la Comunitat Valenciana en el mapa de la vergonya d'Europa". "Assistim a un nou capítol del dia de la infmia que coincideix amb el dia en el qual som la vergonya internacional en drets humans", ha manifestat i ha subratllat que "és molt trist que haja de venir l'ONU a defensar els drets humans a la Comunitat Valenciana".

   Així mateix, Caballero ha explicat que l'informe de l'ONU alerta que la Llei de Concrdia s'"oblida dels drets i necessitats de les víctimes, elimina dels processos de memria democrtica i iguala a les víctimes del franquisme amb les víctimes d'altres crims". "Mazón i el seu govern no defensen els drets humans a la Comunitat Valenciana", ha concls.

   Per la seua banda, Baldoví ha assenyalat que l'ONU indica que aquesta llei pot "invisibilizar els greus atentats als drets humans que es van fer en la dictadura franquista, i que a més atempta contra la legislació". "Jo crec que ho han aconseguit. En poc temps, aquest PP, el senyor Mazón i Vox, han aconseguit situar aquesta terra com una terra on els governants ens fan vergonya, per vergonya internacional", ha manifestat.

   Igualment, la portaveu adjunta de Compromís, Isaura Navarro, han assenyalat que la proposició de llei que presenten PP i Vox, que "és un dels preus de la presidncia de Mazón, que vulnera els drets humans, que vulnera els tractats internacionals, que va contra la Constitució, i que el que fa és vulnerar tots els drets de les víctimes i de l'Estat espanyol".

   A més, ha indicat que han contactat amb els seus diputats al Congrés per a interposar un recurs a aquesta llei perqu "evidentment és inconstitucional, perqu vulnera tots els Tractats Internacionals de Drets Humans assignats per Espanya i a més collisiona amb la llei estatal".

PP: "ÉS UNA BROMA"

   Per la seua banda, el síndic del GPP, Miguel Barrachina, ha assenyalat que "l'informe de l'ONU a petició de Sánchez és una broma que ni tan sols encerta amb el nom de la Comunitat Valenciana. Manca de valor perqu est ple d'insinuacions, errors i inexactituds".

   Barrachina ha assenyalat que "la resposta "al Govern de la seua Excellncia" Pedro Sánchez est dirigida a complaure al denunciant en lloc de reconixer a totes les víctimes per igual", ha manifestat.

   El 'síndic' popular ha indicat que "del text de l'informe es desprn un desconeixement per complet de la realitat de la nostra terra i del funcionament de la nostra autonomia: ens rebateja com 'Comunitat de Valncia' i atribueix un projecte de llei al govern de Mazón, quan el que existeix és una proposició de dos grups".

   A més, ha assenyalat que "el text actual és una proposta oberta a esmenes, que posteriorment hi ha un desenvolupament reglamentari; tots els pargrafs estan plens de judicis d'intencions, i a més es dedica a llanar sospites arbitrries utilitzant el condicional 'podrien', i altres suposicions que semblen més aviat dirigides a complaure al denunciant, 'la seua Excellncia' Pedro Sánchez, autor junt amb Bildu de la llei de memria democrtica, que a donar una visió objectiva del text".

   Per part de Vox, José María Llanos ha acusat a l'ONU de "vulnerar la sobirania dels pasos" i ha manifestat que "el que ha de fer és dedicar-se a salvar vides".

    "Jo crec que des del 48 poques ha salvat, pocs conflictes ha evitat, potser fins i tot ha collaborat que alguns es produren, i el que ha de fer és deixar tant globalisme i deixar fer als pasos", ha manifestat.

    I ha afegit: "La llei de concrdia una llei que ix del suport dels grups parlamentaris que representen a la majoria del poble valenci, per tant, l'ONU el que hauria de fer és respectar el que és la democrcia, respectar el que és el vot dels ciutadans i dedicar-se al que hauria de fer".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press