Paiporta serà el primer municipi de la Comunitat a crear una Oficina d'Emergències

Archivo - Arxiu - Policia Local de Paiporta
AYUNTAMIENTO PAIPORTA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 14 octubre 2025 14:24

   VALÈNCIA, 14 Oct. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de Paiporta ha aprovat en un ple extraordinari la creació d'una nova Oficina d'Emergències, la qual cosa li convertix en el "primer" municipi de la Comunitat que comptarà amb este recurs, segons ha informat el consistori en un comunicat.

   Igualment, s'ha aprovat la implementació de diferents plans operatius elaborats per la Policia Local i les àrees municipals amb l'objectiu de reforçar la preparació i la capacitat de resposta del municipi davant de possibles situacions de risc, especialment en cas d'episodis meteorològics adversos.

   Les propostes s'han aprovat amb els vots a favor del PSOE i Compromís, l'abstenció del Partit Popular i els vots en contra de VOX en el ple extraordinari celebrat este dilluns.

   L'alcalde de Paiporta, Vicent Císcar, ha destacat que "la creació d'esta oficina suposa un pas avance molt important per a reforçar la seguretat i la preparació de Paiporta davant de qualsevol situació d'emergència". "Volem que la ciutadania sàpia que estem treballant amb rigor i previsió per a estar preparats i donar sempre la millor resposta", ha dit.

   En este sentit, la vicealcaldessa del municipi, Marian Val, també ha assenyalat que "esta oficina ens fa més fortes com a poble i millora la seguretat col·lectiva davant de possibles inundacions, però també enfront de qualsevol tipus de situació sobrevinguda. És una mostra de resiliència. Eixim amb més fortalesa després de la catàstrofe que patim fa un any".

   La nova oficina permetrà centralitzar la coordinació de tots els servicis i departaments municipals implicats en la gestió d'emergències, sota la supervisió de la Policia Local. Este espai actuarà com a central provisional d'emergències fins a la construcció del nou edifici municipal previst en el pla d'infraestructures.

   L'estructura inicial de l'oficina comptarà amb un comandament de la Policia Local com a coordinador, un tècnic o tècnica en enginyeria, personal tècnic en emergències, un informàtic o informàtica i un administratiu o administrativa. A més, podrà comptar amb col·laboracions d'altres departaments i del voluntariat de Protecció Civil.

   Durant els últims mesos, la Policia Local, en col·laboració amb l'equip de govern i els tècnics municipals, ha treballat en l'elaboració de plans operatius específics i en la formació dels departaments més implicats, amb el suport d'entitats especialitzades com la Mancomunitat de l'Horta Sud o la Universitat de Creaenfield.

   Per la seua banda, l'intendent de la Policia Local, Manuel Ocaña, ha subratllat que "esta oficina és un espai de coordinació i també un centre de formació interna. Els tècnics municipals podran adaptar contínuament els plans a cada circumstància, i amb els simulacres anirem detectant i corregint possibles millores".

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià