El Parc Central de València es convertirà en el campament militar de Jaume I amb una recreació històrica

L'Ajuntament també commemorarà els 750 anys de la mort del rei amb exposicions, còmic i novel·la

Archivo - Arxiu - Estàtua del rei Jaume I
AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 17 julio 2026 13:33

    VALÈNCIA, 17 Jul. (EUROPA PRESS) -

    L'Ajuntament de València escenificarà en el Parc Central una recreació històrica del campament militar del rei Jaume I que inclourà pavelló real, tendes nobiliarias i militars, capella de campanya, lliça d'entrenament i falconeria.

   La Junta de Govern Local ha aprovat este divendres el programa municipal d'actes per a homenatjar a Jaume I el Conqueridor en el 750 aniversari de la mort del rei, que se celebra enguany, ha explicat el consistori en un comunicat.

   Entre les iniciatives que s'engegaran, l'Ajuntament organitzarà en el Parc Central una recreació històrica ambientada en el segle XIII del campament militar del monarca, que inclourà pavelló real, tendes nobiliarias i militars, capella de campanya, lliça d'entrenament i falconeria, entre altres activitats.

    Tallers, xarrades i demostracions mostraran al públic la vida quotidiana de l'època al campament real, la indumentària dels cavallers i la dinàmica pròpia dels exèrcits medievals.

EXPOSICIONS

   A més, l'Ajuntament està organitzant ja en el Museu d'Història una exposició sobre la figura del monarca a partir dels fons de la Biblioteca Serrano Morales i la Biblioteca Històrica Municipal i que es completarà amb un cicle de conferències.

   A esta mostra se sumarà la participació de l'Ajuntament de València en la gran exposició commemorativa dedicada a la figura real que tindrà lloc en el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MUVIM) i en la qual treballen conjuntament el consistori, la Generalitat i la Diputació de València.

RESTAURACIÓ DEL BUST DE VALLMITJANA

   En matèria de patrimoni, l'Ajuntament restaurarà el bust en fusta del rei, que va ser realitzat pels germans Vallmitjana en 1886 com a prova per a l'estàtua ecuestre que actualment presidix la plaça d'Alfons el Magnànim.

   El bust en fusta, que es custodia en el Museu Històric, presenta escoriaciones i despreniments de la capa pictòrica, que seran reparades per a recuperar la lluentor de la policromía original.

CÒMIC, NOVEL·LA I MARCA DE LA SENYERA

   En el terreny editorial, l'Ajuntament ha contractat un còmic sobre la trajectòria vital del monarca i una història novelada que conjugue el rigor històric amb la prosa narrativa. Les dues dues obres veuran la llum aquesta tardor.

    A estes actuacions cal afegir la recuperació de la Marxa de la Senyera a cavall en la Processó Cívica del 9 d'Octubre amb la desfilada de l'espasa que se li atribuïx tradicionalment al monarca.

   A més, entre l'1 i el 9 d'Octubre la ciutat viurà actes commemoratius en espais emblemàtics de la ciutat. Entre els actes previstos, hi haurà una trobada de senyeres en la plaça de L'Ajuntament.

   Igualment, l'Ajuntament de València recolzarà les iniciatives que celebren les diferents administracions com a homenatge al rei i, amb aquest motiu, es reserva en exclusiva l'ús de la plaça de L'Ajuntament des del dia 1 al 9 d'Octubre per a poder-la utilitzar en les iniciatives que estiguen previstes.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press