Paterna fomenta el reciclatge de vidre durant les Falles amb la campanya 'La Plantà del Vidre'

Paterna fomenta el reciclatge de vidre durant les Falles amb la campanya 'La Plantà del Vidre'
AYUNTAMIENTO DE PATERNA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 17 marzo 2026 16:15

   VALÈNCIA, 17 Mar. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de Paterna impulsa la campanya 'La Plantà del Vidre', una iniciativa desenvolupada junt amb Ecovidrio per a promoure el reciclatge d'envasos de vidre durant la celebració de les Falles 2026 entre les diferents comissions falleres de la ciutat.

   Amb l'objectiu de conscienciar al col·lectiu faller i a la ciutadania sobre l'adequada separació de residus, un equip d'educadors ambientals visitarà els casals de Falles durant estos dies de festa fallera per a informar sobre els beneficis ambientals del reciclatge i fomentar bones pràctiques durant les festes, segons ha informat l'Ajuntament en un comunicat.

   El regidor de Servicis i Barris, Vicente Sánchez, ha assenyalat que "Paterna torna a implicar-se en esta campanya per a seguir promovent hàbits responsables durant les Falles i avançar en la protecció del medi ambient, conscienciant al món faller i a la ciutadania sobre la importància de reciclar, especialment en unes dates en les quals es genera un major volum d'este tipus de residus".

   Referent a això, el regidor també ha posat en valor l'esforç municipal per millorar la recollida selectiva, amb 245 contenidors verds distribuïts en el terme municipal, i ha agraït la participació de les comissions falleres en una campanya que busca unes Falles més sostenibles.

   Dins de la campanya, Ecovidrio vinilará els contenidors propers als casals i establirà un repte de recollida d'envasos de vidre per a cada municipi participant. En total, 13 localitats valencianes amb tradició fallera, entre elles, la capital de l'Horta, competiran per convertir-se en el municipi més reciclador.

   Aquells municipis que superen l'objectiu fixat rebran el premi verd d'Ecovidrio, mentre que les comissions falleres que aconseguisquen reciclar 400 quilograms o més de vidre en el seu contenidor obtindran com a premi un miniglú amb la imatge de la campanya entre altres guardons.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press