Patronals turístiques reclamen "un projecte global de mobilitat" per a València "concorde a les necessitats del sector"

Demanen el reforç del transport públic i "deixar la confrontació" entre el taxi i les empreses VTC

Archivo - Arxiu - Estació de metro en Falles
FGV - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 13 marzo 2026 17:04

   VALÈNCIA, 13 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Les patronals del sector turístic Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen "un projecte global de mobilitat" per a la ciutat que siga "concorde a les necessitats del sector".

    Estes entitats han mantingut una reunió conjunta per a abordar "la problemàtica de la mobilitat", especialment en la ciutat de València. En este sentit, traslladen a les administracions públiques "la petició del reforç del transport públic" en la ciutat del Turia i la seua àrea metropolitana per a "garantir la mobilitat de clients i treballadors del sector turístic, especialment en aquelles franges horàries en les quals el servici és insuficient o inexistent, com ocorre durant la nit o en moments de gran afluència vinculats a esdeveniments en la ciutat".

   En la mateixa línia, subratllen que és "necessari que es reforcen els servicis de transport públic en horari nocturn i que s'habiliten dispositius especials quan València acull grans esdeveniments, fires, congressos o festivals, amb l'objectiu de facilitar desplaçaments segurs i accessibles tant per a treballadors com para visitants".

   Així mateix, insisteixen, en un comunicat conjunt, en "la necessitat que existisca complementarietat entre tots els sistemes de mobilitat, de manera que transport públic, taxi i vehicles de transport amb conductor (VTC) puguen donar resposta de forma coordinada a la demanda real de la ciutat".

   En este punt, insten a "deixar la confrontació entre el taxi i les empreses VTC i tractar d'abordar solucions conjuntes amb tots els implicats perquè puguen treballar amb comoditat i seguretat".

    "En moltes ciutats del món --argumenten-- conviuen els dos models i a la Comunitat Valenciana cal apostar per una regulació equilibrada que permeta adaptar l'oferta de transport a la demanda real que existeix en estos moments, evitant esperes perllongades en punts clau com a aeroports, estacions o zones d'oci".

AGILITAT I CONVIVÈNCIA

   "La mobilitat forma part de l'experiència turística des del primer moment. L'agilitat per a aconseguir desplaçar-se i la convivència entre els diferents servicis de transport és, per a qualsevol visitant, el primer senyal que arriba a una destinació moderna i ben organitzat", postil·len.

   Finalment, les patronals reiteren la seua "disposició a col·laborar amb les administracions públiques per a dissenyar un model de mobilitat metropolitana modern, eficient i adaptat a les necessitats d'una ciutat turística, i d'esdeveniments, com València, que permeta garantir l'accés i la mobilitat tant de visitants com de treballadors als establiments del sector".

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press