PNB recolzarà el decret de vivenda amb ajudes fiscals i rebutjarà el de la renovació de lloguer automàtica

La portaveu del PNB en el Congrés, Maribel Vaquer (2d), junt amb altres diputats
Eduardo Parra - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 1 octubre 2026 16:06

   MADRID, 1 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El PNB ha avançat que votarà a favor en el Congrés del decret de vivenda que inclou bonificacions fiscals i mesures de protecció enfront dels desnonaments, mentre que votarà en contra del text que inclou la renovació automàtica dels contractes de lloguer.

   Els dos decrets ja s'han publicat en el Butlletí Oficial de l'Estat i es votaran esta mateix divendres en el Ple del Congrés, que ha de decidir si els convalida o els deroga. Sobre el decret que van a recolzar, els nacionalistes bascos troben "importants carències" en el mateix i consideren que és un "pegat que no va a donar solució a un problema que ve de llarg".

   La portaveu en el Congrés, Maribel Vaqueo, ha dit que el seu grup donarà un suport "crític" al primer decret perquè entén que frena abusos i millora la situació dels petits propietaris "malgrat la seua desastrosa redacció".

    Això sí, a través d'una publicació en X ha avisat que "no és la solució". "No s'arregla en un decret llei el que no s'ha fet en huit anys", ha dit. A continuació, ha confirmat que votarà en contra de l'altre decret perquè entén que "penalitza al petit propietari".

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press