Podem exigix la dimissió de Marlaska i l'expulsió del policia "cafre" per la "brutalitat policial" a València

Sumar valora que l'agent estiga format expedient i espera que es depuren responsabilitats

1091944.1.260.149.20260601145646
Vídeo de la noticia
El secretari d'Organització i portaveu de Podem, Pablo Fernández, durant una roda de premsa en la seu de Podem, a 18 de maig del 2026, a Madrid (Espanya). - A. Pérez Meca - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 1 junio 2026 14:56

   MADRID, 1 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El coportaveu de Podem, Pablo Fernández, ha exigit la dimissió del ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, per la "brutalitat policial" que, al seu juí, va desplegar un agent contra una docent en les protestes per la millora de l'educació pública a la Comunitat Valenciana.

   També ha llançat que la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, la dirigent socialista Pilar Bernabé, també hauria de deixar el càrrec si el "cafre", en al·lusió al citat policia, que es va veure implicat en esta presumpta agressió no és expulsat del cos.

   Així ho ha indicat en roda de premsa este dilluns en relació a aquesta polèmica, que ha motivat que la Policia Nacional haja iniciat el procediment per a l'obertura d'un expedient disciplinari a l'agent. D'altra banda, la dona afectada ha presentat una denúncia pels fets.

   Fernández ha desgranat que les imatges difoses sobre la intervenció policial a València són "autèntica vergonya" i que és lamentable" que Bernabé diga que es va a investigar quan el vídeo és "molt revelador" del que va passar.

   "No cal investigar res, la qual cosa hi ha és que es depuren immediatament responsabilitats. El que va perpetrar esta agressió ahir a la professora jubilada a València ha de ser expulsat immediatament de la Policia Nacional. En cas contrari, Pilar Bernabé hauria de dimitir i, per descomptat, el que ha de dimitir és el màxim responsable del Ministeri de l'Interior que fa molt temps que sobra en este Govern, que mai hauria d'haver estat en un Govern progressista", ha emfatitzat.

   El dirigent 'morat' ha denunciat que és "indecent" i "autèntica vergonya" que estos comportaments en el si de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, per a criticar també al president, Pedro Sánchez, per triar de ministre a Marlaska.

   També ha ratllat d'"execrable" i "vomitiu" la reacció de sindicats policials com CEP i ha alertat que "el feixisme més perillós és el que està incrustat en els aparells de l'Estat".

SUMAR DEMANA DEPURAR RESPONSABILITATS

   Per la seua banda, el dirigent de Més Madrid, Eduardo Fernández Rubiño, ha valorat positivament en una roda de premsa dels partits de Sumar que s'haja format expedient a este policia, després d'una actuació "tan lamentable".

   A part, ha criticat que és "cridaner" que ja siga costum una actuació policial "tan diferent" en funció de la ideologia que tinguen els manifestants, sobretot quan són de conviccions progressistes. Per això, ha demanat que la investigació tinga totes les conseqüències i es depuren les responsabilitats oportunes.

   El dirigent d'IU i portaveu de Sumar en la Comissió d'Interior del Congrés, Enrique Santiago, ha afirmat en les xarxes socials que la "brutal actuació de l'agent no era adequada" i que "va utilitzar una força desproporcionada".

   "Ni congruència, ni oportunitat, ni proporcionalitat", ha insistit per a proclamar tot seguit que la "Policia necessita sindicats democràtics compromesos amb la ciutadania i la professionalitat".

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press